چرا قراردادهای جدید حساس ترند؟!

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد، پس از لغو تحریم های نفتی، قراردادهای جدید حساسیت ویژه تری دارد که بد نیست بدانیم دلیل این حساسیت چیست.

 

 آنگونه که در خبرها آمده در تاریخ‌های هفتم و هشتم آذر‌ماه قرار است در«کنفرانس تهران» قراردادهای جدید نفتی ایران (IPC) رونمایی و پروژه‌های نفتی وگازی معرفی شوند تا سرمایه‌گذاران ایرانی و خارجی درباره حضور در بازار ایران تصمیم بگیرند.



برخی کارشناسان حوزه انرژی انتقادهایی درخصوص محل برگزاری، نحوه برگزاری و موضوعات كنفرانس دارند و نگرانند كه این کنفرانس به اهداف‌ مد نظر منتهی نشود.



دکتر حمید حسینی، کارشناس ارشد حوزه انرژی موضوعات مطرح شده سخنرانان این کنفرانس را بسیار مهم و حساس دانسته و معتقد است: در برگزاری این سمینار مساله حائز ‌اهمیت جذب سرمایه‌گذاران خارجی برای سرمایه‌گذاری، انتقال دانش، فناوری و تجهیزات است و ما باید بتوانیم بهترین شرکای خود را طی این کنفرانس‌ها انتخاب و با آنها پل ارتباطی برقرار کنیم.



به گفته وی تاكید اصلی باید بر اقناع سرمایه‌گذاران باشد و صحبت کردن درباره ظرفیت‌های داخلی کشور و برنامه‌های دولت درباره اقتصاد داخلی ما را از هدف اصلی دور کرده و ضروری است دیپلماسی بین‌المللی و تجاری كشور و قوانین پولی و بانكی كشور به‌طور شفاف‌ تشریح شود.

 

 

حسینی با اشاره به محل برگزاری سمینار گفت: با توجه به برطرف نشدن کامل تحریم‌ها، شركت‌های بزرگ نفتی دنیا برای پرداخت وجه ثبت نام كنفرانس و حضور در ایران دچار مشکل هستند و به همین دلیل احتمالا حداكثر در سطح كارشناسی حضور می‌یابند و مدیران عالیرتبه حضور نخواهند یافت و به این ترتیب انتظار می‌رود كنفرانس دیگری در لندن یا سنگاپور برای معرفی پروژه‌های نفتی و گازی و جذب سرمایه برگزار شود.



ضمنا در كنفرانس تهران مسوولان دیپلماسی، پولی و بانکی، پارلمان و حتی قوه قضائیه حضور پیدا كنند و برنامه‌ها و دیدگاه‌های خود را درباره سرمایه‌گذاری خارجی بیان کنند.



متاسفانه منتقدان دولت با فضاسازی در‌صدد تحمیل برنامه‌های مورد نظر خود هستند و در مواردی نیز موفق می‌شوند. قطعا ارائه مطلوب قراردادها و پروژه‌های نفتی گام بزرگی برای شكوفایی صنعت نفت و باعث ارتقای جایگاه كشور در اوپك خواهد شد.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;