استاندارد های مشترک ایران و عراق

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از سازمان ملی استاندارد ایران، برنامه اجرایی یادداشت تفاهم نامه همکاری بین سازمان ملی استاندارد ایران و استاندارد عراق به امضا رسید.



برنامه اجرایی یادداشت تفاهم همکاری بین سازمان ملی استاندارد ایران و استاندارد عراق، با حضور رییس و جمعی از مسئولان سازمان ملی استاندارد ایران و رییس و نایب رییس استاندارد عراق ، در این سازمان در کرج به امضا رسید.



نیره پیروزبخت، رییس سازمان ملی استاندارد ایران در این نشست گفت : بازار عراق برای ما مانند بازار ایران است و در صورت مشاهده هر گونه تخلف در نمونه برداریهای نامحسوس از بازار عراق ، موضوع به مراجع قضایی ارجاع داده خواهد شد.



وی اظهار داشت : با اجرایی شدن این تفاهم نامه از این پس تاجر عراقی اجازه خرید کالای بی کیفیت از ایران را نخواهد داشت.



رییس سازمان ملی استاندارد ایران ، بر هماهنگی بیشتر مدیران استاندارد ایران و عراق در استان های مرزی تاکید کرد.



سعد عبدالوهاب ، رییس استاندارد عراق نیز در این نشست با ابراز خرسندی از نهایی شدن این تفاهم نامه از همکاری مسئولان سازمان ملی استاندارد ایران در روند اجرایی شدن تفاهم نامه مذکور قدردانی کرد.



وی هدف از اینگونه اقدامات در توافق پیش نویس اجرایی این تفاهم نامه را حمایت از مصرف کننده عراقی و تجار ایرانی دانست و گفت : این سختگیری ها باعث رونق و توسعه روابط تجاری بین دو کشور می شود.



رییس استاندارد عراق همچنین از تلاش مسئولان سازمان ملی استاندارد ایران برای نهایی شدن تفاهم نامه فی مابین قدردانی کرد.



گفتنی است : یادداشت تفاهم همکاری در زمینه های استانداردسازی ، شناسایی متقابل گواهینامه و تایید صلاحیت ، رفع موانع فنی تجارت ، اندازه شناسی ، برگزاری هم اندیشی ها ، تبادل مقررات و سایر اطلاعات در بهمن 1393 در عراق به امضای نیره پیروزبخت ، رییس سازمان ملی استاندارد ایران و سعد عبدالوهاب رییس استاندارد عراق رسیده بود .

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;