چرایی عدم انتخاب رئیس گروه تخصصی مکانیک نظام مهندسی استان تهران

گروه تخصصی مکانیک در نظام مهندسی استان تهران، از تیر ماه سال گذشته به دلیل اعمال سلیقه و حفظ منافع شخصی ، تا کنون از انتخاب رئیس و پیشبرد اهداف از پیش تعیین شده به شکل قانونی محروم بوده است.
تاسیسات نیوز / مهری بهزادپور: به دنبال استعفای دو تن از اعضای هیات مدیره این گروه که یکی از آنها رئیس گروه تخصصی مکانیک نظام مهندسی بود، دیگر کسی به عنوان رئیس این گروه انتخاب نشد، این در حالی است که بنا بر عرف و قوانین موجود باید استعفا و نبود رئیس به سازمان نظام مهندسی گزارش شود تا اقدامات لازم اجرایی شود.
عدم گزارش در این زمینه  تخلفی محسوب می شود که با وجود پی گیری دیگر اعضاء تا کنون ره به جایی نبرده است.
بنا به اظهار نظر برخی از اعضاء،  تا کنون گزارش مکتوب این مشکل به ریاست نظام مهندسی ساختمان استان تهران از سوی دیگر اعضاء ارائه شده  است .
بعد از استعفای دو نفر از این گروه بر اساس قوانین موجود باید دو نفر عضو علی البدل دیگر به گروه تخصصی راه می یافتند اما این گروه تا کنون به ریاست نایب رئیس فعلی تا کنون به فعالیت خود ادامه داده‌اند.
بر اساس اظهار نظر برخی از اعضا، عدم گزارش  استعفای رئیس ،‌ اعمال سلیقه در اجرای قانون  به منظور دستیابی به اهدافی نامعلوم تخلف محسوب می شود و قابل پی گیری از طریق مجاری قانونی است .
البته اینگونه تخلفات در شورای انتظامی نظام مهندسی ساختمان قابل پی گیری است و بر اساس شنیده‌ها، به تازگی گزارشی در این زمینه ارائه شده است تا از مبادی اجرایی که شامل نظام مهندسی ساختمان استان تهران و در سطوح بالاتر نظام مهندسی شورای مرکزی به ریاست آقای خرم هستند پی گیری و اقدامات لازم صورت گیرد.
لازم به ذکر است، رسیدگی به تخلفات صورت گرفته در این حوزه در آستانه هشتمین دوره از انتخابات گروه‌های تخصصی نظام مهندسی،  همزمان با طی پروسه صلاحیت نامزدهای این دوره ضرورتی به نظر می آید که نگاه جستجوگر افراد عضو و یا مرتبط با این صنف را  در انتظار اجرای رسیدگی توسط مراجع ذیصلاح و دستهای عدل پرور ساخته است.
منبع تاسیسات نیوز
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;