چالش‌های صدور خدمات فنی و مهندسی

به گزارش تاسیسات نیوز، چالش‌های اساسی فراروی صدور خدمات فنی و مهندسی با حضور معاون اقتصادی وزارت امور خارجه، مدیر کل دفتر توسعه صادرات خدمات و محصولات دانش‌بنیان سازمان توسعه تجارت ایران، اعضای کمیته ماده ۱۹ آیین نامه اجرایی حمایت از صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی و اعضای هیات مدیره انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی ایران بررسی شد.


به گزارش روابط‌عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، محمود اسکندری، مدیرکل دفتر توسعه صادرات خدمات و محصولات دانش بنیان گفت: در این جلسه، چالش‌های اساسی پیش روی صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی بررسی شد که از آن جمله می‌توان به مشکلات در پذیرش ضمانت‌نامه‌های ارزی صادره توسط بانک‌های ایرانی از سوی بانک‌های خارجی در کشورهای هدف، کمبود و در بسیاری موارد فقدان روابط کارگزاری بانکی، نیاز به تقویت بیشتر بازوی اقتصادی در مذاکرات دیپلماتیک، پیگیری‌های جدی‌تر برای تعیین تکلیف قراردادهای منعقده خدمات فنی و مهندسی در عراق اشاره کرد.


انصاری، معاون اقتصادی وزارت امور خارجه نیز بر جدیت و همّ معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه در راستای رفع مشکلات و ضرورت تداوم این نشست‌ها تاکید کرد. گفتنی است اعضای کمیته ماده ۱۹ به بحث و بررسی درخصوص رویه تمدید مجوزهای خروج موقت ماشین‌آلات و تجهیزات مربوط به قراردادهای فنی و مهندسی در عراق پرداخته و تصمیم لازم را اتخاذ کردند.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;