پیک برق بازهم افزایش یافت

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از خبرگزاری فارسی، روز پنجشنبه این روابط عمومی در سال 93 اوج مصرف برق شبکه سراسری در روز چهارم مرداد رخ داد که درآن روز 48 هزار و 798 مگاوات مصرف برق کل کشور به ثبت رسید.
نگاهی به گزارش های آماری مصرف برق در ساعت های پیک نشان می دهد این رقم در روز هشتم تیرماه جاری 47 هزار و 514 مگاوات بود که فاصله یکهزار و 223 مگاواتی را در مصرف دو روز متوالی نشان می دهد.
اگرچه انتظار این است که روند فزایش مصرف برق همزمان با پیش بینی های سازمان هواشناسی مبنی بر تداوم گرما در روزهای آینده، همچنان ادامه یابد، اما نزدیک شدن به تعطیلات آخر هفته، باعث خواهد شد که میزان مصرف اندکی روند کاهشی به خود گیرد.
با این حال براساس این پیش بینی ها روند افزایشی دمای هوا تا 11 تیرماه ادامه خواهد یافت. به همین دلیل و به احتمال فراوان باید در روزهای نخستین هفته آینده در انتظار افزایش مصرف پیک برق بود.
درچنین شرایطی مشترکان می توانند با رعایت نکاتی ساده، باعث کاهش برق مصرفی خود و تعدیل بارشبکه شوند تا از بروز هرگونه مشکل احتمالی در شبکه های توزیع نیز جلوگیری شود.به بیانی ساده تر، وقتی مشکلی در شبکه توزیع رخ دهد، تا رسیدن واحدهای اتفاقات برق به محل و انجام تعمیرات لازم، زمان نیاز خواهد بود.
این درحالی است که مشترکان می توانند با بکاربستن چند راهکار ساده مانند استفاده از دورکند کولرهای آبی، تنظیم درجه سرمایش کولرهای گازی به 23 تا25 درجه سانتیگراد، عدم استفاده همزمان از وسایل پرمصرف برقی و حدالمقدور انتقال استفاده از وسایل پرمصرف به ساعت های خارج از پیک، مصرف برق را تا حد زیادی کنترل نمایند.
خاطرنشان می سازد ساعت های پیک برق زمان هایی هستند در آن مصرف در سراسر کشور به اوج خود می رسد در حال حاضر اوج مصرف برق در روز بین ساعت های 12 تا 16 و در شب از 19 تا 23 اتفاق می افتد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;