پیش بینی باد و باران و رعد و برق درتهران

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، وضعیت جوی این استان، آسمانی ابری و فعالیت سامانه بارشی همچنین کاهش محسوس دما تا ۹ درجه سلسیوس پیش‌بینی می‌شود.
به گزارش تاسیسات نیوز، بر اساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگوهای همدیدی وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده آسمان قسمتی ابری تا ابری گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
از سه‌شنبه (۲۱ آذر) تا بعد از ظهر چهارشنبه (۲۲ آذر) به دلیل سکون نسبی جو در بعضی ساعات به‌ویژه عصر و شب در نواحی پرتردد جنوب و مرکز استان کاهش کیفیت هوا و انباشت آلاینده‌ها مورد انتظار است و از بعد از ظهر چهارشنبه تا اواخر وقت پنجشنبه با توجه به فعالیت سامانه بارشی در سطح استان افزایش ابر وزش باد شدید و بارش باران و در ارتفاعات بارش باران و برف و وزش باد شدید، در قله‌ها بارش برف و مه و کولاک پیش‌بینی می‌شود.
از امروز تا پنج شنبه کاهش محسوس دما در سطح استان ۵ تا ۹ درجه سلسیوس پیش‌بینی می‌شود.
براساس این گزارش، آسمان تهران فردا (۲۱ آذر) کمی ابری تا نیمه‌ابری همراه با غبار صبحگاهی با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتیگراد و در روز چهارشنبه (۲۲ آذر) نیمه‌ابری و غبارمحلی، از بعد از ظهر افزایش ابر، وزش باد و گاهی بارش باران با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، فیروزکوه با کمینه دمای ۴-  درجه سانتیگراد سردترین ایستگاه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.
اداره کل هواشناسی استان تهران همچنین با صدور هشدار سطح زرد از فعالیت سامانه بارشی، رگبار باران، رعد و برق، کاهش محسوس دما، وزش باد شدید موقتی در نواحی کوهستانی و سردسیر بارش برف و رخداد مه در استان تهران از بعد از ظهر چهارشنبه تا اواخر وقت پنجشنبه ( ۲۲ تا ۲۳ آذر) خبر داد.
بر اثر این مخاطره جوی لغزندگی جاده‌ها، افزایش ترافیک شهری، احتمال آبگرفتگی معابر و جاری شدن روان آب در مسیل‌ها و احتمال آسیب به محصولات کشاورزی پیش‌بینی می‌شود.
اداره کل هواشناسی استان تهران برای پیشگیری از آسیب‌ها و مخاطرات ناشی از این شرایط جوی، خودداری از توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه نوردی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و انتقال محصولات کشاورزی به انبارهای استاندارد را توصیه می‌کند.
به گزارش ایسنا هشدار زردرنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;