پیشروی ایران به سمت گرما

به گزارش تاسیسات نیوز، وزیر نیرو با اشاره به محدودیت منابع آب گفت: در ۵۰ سال گذشته ایران به سمت گرم شدن و کاهش بارش پیش رفته است.

رضا اردکانیان وزیر نیرو ، در مراسم گردهمایی مدیران ارشد صنعت برق اظهار کرد: ما با چالش‌های متعددی از جمله رشد مصرف، محدویت منابع، چالش های زیست محیطی و… روبه رو هستیم، بنابراین زمان کوتاه است و باید از آن نهایت استفاده را ببریم.


وی افزود: البته خوشبختانه ما با دو منبع ارزشمند تجدیدپذیر و تجدیدناپذیر یعنی منابع انسانی و زمان، روبه رو هستیم که باید از آنها بهترین استفاده ممکن را ببریم.


اردکانیان تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم که وجود مشکل در منبع انسانی می‌تواند مانع به ثمر نشستن بسیاری از برنامه‌ها و منابع دیگر شود، بنابراین استفاده شایسته از این منبع، از برنامه های اصلی ما خواهد بود.


وی تصریح کرد: شایسته گزینی که ما در دوره جدید مکرر بر آن تاکید می‌کنیم ناظر به ایجاد فرصت های برابر برای همه شایستگان است. گرفتن مسئولیت ها باید با عنوان فرصتی برای خدمت به مردم شمارده شود و نباید از آن غافل شود.


وزیر نیرو در ادامه با اشاره به دو مفهوم مدیریت مصرف و تقاضا، گفت: این دو مفهوم در عین نزدیکی به هم، تفاوت‌های نیز با یکدیگر دارند. مدیریت مصرف ناظر بر انجام برنامه های جهت مدیریت در پروسه های کوتاه مدت و میان مدت تر است، اما مدیریت تقاضا ناظر بر یک هدف بلندمدت است و باید به گونه‌ای عمل کرد که بسترساز توسعه در سایر بخش ها شود.


وی ادامه داد: بنابراین مدیریت تقاضا مستلزم گذر زمان بیشتر و به نوعی یک برنامه ریزی استراتژیک تری است. اما باید توجه داشت که دستیابی به این دو مفهوم بدون کمک گرفتن از سایر علوم به ویژه علوم انسانی و اجتماعی امکان پذیر نیست.


اردکانیان در ادامه با اشاره به اینکه تمام این تلاش ها برای افزایش سطح رضایت‌مندی مردم است، گفت: نباید از نظر دور داشت که همه تلاش های ما به خاطر حفظ رضایت مندی مردم به تدوام اعتماد میان مسئولان با مردم است؛ بنابراین توجه به سلامت کار و شفاف سازی می‌تواند، بسیار موثر باشد.


وزیر نیرو افزود: بروز هرگونه نشانه تبعیض و فساد در سیستم قابل قبول نخواهد بود و با آن برخورد خواهد شد، چراکه هیچ مصلحتی بالاتر از حفظ اعتماد عمومی نیست.


وی بیان کرد: توجه به پیوستگی کار از جمله نکات مهم دیگر است، به این معنا که بخش های مختلف صنعت برق ابتدا در دولت و سپس در بخش خصوصی به هم پیوسته باشند و باید از بخشی نگری در حوزه مدیریت آب و انرژی به شدت پرهیز کرد.


وزیر نیرو با اشاره به محدودیت منابع آب گفت: در ۵۰ سال گذشته ایران به سمت گرم شدن و کاهش بارش پیش رفته است. به جای مقابله با خشکسالی ضروری است که ما سازگاری با خشکسالی و کم آبی را وارد ادبیاتمان کنیم و پیش ببریم.


البته طبیعی است که امسال شرایط سختی را خواهیم داشت و این امر می‌تواند در برنامه های تولید انرژی، به ویژه در حوزه نیروگاه‌های برقابی تاثیر بسیاری داشته باشد.


وزیر نیرو در پایان گفت: همه مجموعه های صنعت آب و برق باید این مسئله را در نظر داشته باشند که همکاری با سایر دستگاه های ذی‌ربط می تواند راهگشای بسیاری از افق‌های پیشروی ما در صنعت برای سال های آتی باشد.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;