پرمصرف ها در اولویت اجرای هوشمندسازی برق

مدیر کل دفتر مدیریت مصرف و خدمات مشترکان توانیر گفت: امسال هوشمندسازی کنتور مشترکان خانگی با توجه به مصوبه دولت برای افزایش تعرفه های آب و برق با اولویت پرمصرف ها جدی تر دنبال می شود.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، «هادی مدقق» با بیان مطلب فوق افزود: مصوبه سال گذشته دولت برای افزایش تعرفه پرمصرف‌ها، شرایط و الزام بیشتری در اختیار نهاد تا وزارت نیرو با اولویت بیشتری بحث هوشمندسازی کنتر مشترکان خانگی را دنبال کند و و در این بین پرمصرف‌ها در اولویت نخست این کار قرار خواهند داشت.
وی با اشاره به مزیت‌ها و کاربردهایی که هوشمندسازی در صنعت برق و به خصوص در بحث مدیریت مصرف دارد ادامه داد: توسعه بحث هوشمندسازی در ساختمان‌ها باید با همکاری سایر نهادها و سازمان‌ها دنبال شود تا مزایای آن کامل‌تر مشخص شود.
مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و خدمات مشترکان توانیر خاطرنشان ساخت: سال گذشته و فقط در استان فارس در ساعت اوج بار و با هوشمندسازی چاه‌های کشاورزی که یکی از برنامه‌های تشویق محور قطع برق چاه‌های کشاورزی در ۴ ساعت اوج بار است، بالغ بر ۶۰۰ مگاوات کاهش مصرف در پیک را داشتیم و شاید نزدیک به یک سوم بار مصرف برق این استان با هوشمندسازی مدیریت شد.
وی گفت: با هوشمندسازی کنتورها، اثر این اقدام از نظر اقتصادی نمایان شد به گونه‌ای که سال گذشته بازگشت سرمایه کل هزینه‌ای که برای اجرای مرحله اول طرح فهام انجام شده بود، مشاهده شد زیرا میزان دو هزار و ۵۰۰ مگاوات عددی است که اگر بخواهیم برای تأمین این میزان برق سرمایه گذاری در نظر بگیریم بسیار بیشتر از پولی است که برای خرید و نصب سامانه کنتورهای هوشمند داشتیم.
مدقق ادامه داد: با نمایان شدن مزیت کنتورهای هوشمند، نگاه قبلی به این کار که آن را تجمل گرایانه می‌دانست تغییر محسوسی کرد به گونه‌ای که برخی مدیرانی هم که به آن اعتقاد نداشتند اثر مثبت هوشمندسازی را باور کردند.
مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و خدمات مشترکان توانیر افزود: امسال بحث هوشمندسازی مشترکان دیماندی با شدت بیشتری دنبال خواهد شد به این صورت که اگر سال گذشته ۵۰ درصد شرکت‌ها دنبال کار بودند و آن را جدی گرفتند امسال ۱۰۰ درصد خواهند شد.
وی گفت: علاوه بر این امسال تلاش می‌شود از لحاظ نرم افزارهای کاربردی نیز رشد بیشتری داشته باشیم.
مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و خدمات مشترکان توانیر افزود: تعدادی از شرکت‌های توزیع، مراکز پایش بار خود را با استفاده از سامانه کنتور هوشمند راه اندازی کرده‌اند و امسال این آمادگی وجود دارد که تعداد خیلی بیشتری محقق شود و امید است امسال هدف گذاری ۶ هزار مگاواتی را محقق کنیم.
منبع ایرنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;