پرمصرف ترین شهرهای ایران کدامند؟

مدیر بهره‌برداری و کنترل سیستم دیسپاچینگ ملی گفت: نمایشگرهای مصرف نشان می‌دهد۴ استان‌های بیشترین مصرف برق در کشور را داشته‌اند.
به گزارش تاسیسات نیوز، مازیار جمشیدی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کنیم نیاز مصرف برق کشور امروز به  حدود ۷۰ هزار مگاوات برسد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۳۶۰۰ مگاواتی را نشان می‌دهد، گفت: با توجه به نمایشگرهای مصرف، استان‌های تهران، اصفهان، خراسان و خوزستان بیشترین مصرف برق را داشته‌اند و با توجه به گرمای هوا و آغاز روزهای گرمتر تابستان از هموطنان درخواست می‌شود، صنعت برق کشور، به خصوص شبکه برق را در تامین برق مطمئن و برق رسانی پایدار یاری دهند.
وی اظهار کرد: از هموطنان تقاضا می‌کنیم  توصیه‌های همیشگی ما در بخش های مختلف خصوصا، در استفاده مناسب از وسایل سرمایشی را  جدی بگیرند و با تنظیم درجه کولرهای گازی روی ۲۵ درجه و تنظیم دور کند کولرهای آبی با صنعت برق همکاری و همراهی کنند.
مدیر بهره برداری و کنترل سیستم دیسپاچینگ ملی در گفت‌وگویی تلویزیونی به استفاده نامناسب کولرهای گازی در مراکز تجاری و فروشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: در برخی از مراکز تجاری، بعضا مشاهده می‌شود که محل عبور و مرور افراد باز بوده و کولرهای گازی بر روی درجه بسیار پایین تنظیم شده است که این امر مصرف برق بسیار بالایی را به صنعت برق کشور تحمیل می‌کند.
به گفته جمشیدی در ساعات اوج مصرف که از ساعت ۱۱ تا ۱۷ و ۲۰ تا ۲۳ است، از هموطنان درخواست می‌شود، از استفاده وسایل برقی پرمصرف و روشنایی‌های غیرضروری خودداری کنند و با مدیریت مصرف برق در تامین برق پایدار برای کلیه مشترکان همکاری کنند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;