پرمصرف‌های برق پول بیشتری پرداخت خواهند کرد

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه مشترکانی که از ۲ برابر الگو بیشتر مصرف دارند پول برق با نرخ متوسط خرید تضمینی دریافت می‌شود، ابراز امیدواری کرد که شرکت نفت ذخایر سوخت نیروگاه‌ها را تا قبل از شروع سرما تامین کند.
به گزارش تاسیسات نیوز،مصطفی رجبی‌مشهدی، درباره افزایش تعرفه مشترکان پرمصرف اظهار داشت: در حال حاضر  تعرفه برق به صورت پلکانی محاسبه می‌شود و مشترکانی که یک برابر الگو مصرف کنند ۱۶ درصد هزینه برق بیشتری می‌پردازند، ضمن اینکه به ازای هر ۱۰۰ کیلووات ساعت تعرفه برق دو برابر می‌شود و برای مصرف از ۲ برابر الگو بیشتر، پول برق با نرخ متوسط خرید تضمینی دریافت می‌شود، یعنی حدود ۸۰۰ تومان بابت هر کیلووات ساعت باید بپردازند.
وی تاکید کرد: ما حتی آمادگی برای احصاء بیشتر پول برق از پرمصرف‌ها را داریم و تعرفه مشترکان پرمصرف متناسب با پلکان مصرف افزایش پیدا می‌کند.
سخنگوی صنعت برق تصریح کرد: در واقع مشترکان پرمصرف که یارانه برق بیشتری را نسبت به کم مصرف‌ها دریافت می‌کنند باید به طور پلکانی پرداختی بیشتری هم داشته باشند.
وی یادآور شد: در حال حاضر بحث جیره‌بندی برق مطرح نیست و فقط در مناطقی که سقف مصرف برق را رعایت نکنند، برخی از محدودیت‌ها اعمال خواهد شد.
رجبی‌مشهدی درباره احتمال کمبود سوخت در زمستان گفت: در حال حاضر جلسات هماهنگی به منظور تکمیل ظرفیت ذخیره تانکر سوخت نیروگاه‌ها در حال برگذاری است، امیدواریم شرکت نفت ذخایر را تا قبل از شروع سرما تامین کند تا مشکلی در زمستان نداشته باشیم.
وی درباره امکان ذخیره برق در منازل توضیح داد: از طریق شارژرها و باتری امکان ذخیره برق وجود دارد و قطعا برای کسانی که به هر دلیلی احتمال قطعی برق داشته باشند و منجر به ضررهای جانی و مالی شود این امکان فراهم می‌شود که از طریق دستگاه‌های شارژر و باتری‌ها بتوانند مدت محدودی که برق‌شان به دلیل حادثه و یا هر دلیل دیگری قطع شد از برق ذخیره‌سازها استفاده کنند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;