پایداری تولید برق با قرار دادن توربین گازی

به گزارش تاسیسات نیوز، عباس کمیلی، مسئول تعمیرات مکانیک ماشین‌آلات شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد، با اعلام این خبر اظهار کرد: در نیروگاه پالایشگاه خانگیران پنج مولد برق شامل سه توربین گازی و دو توربین بخار وجود دارد که ظرفیت هر کدام از این مولدها هفت و نیم مگاوات ساعت است.



وی ادامه داد: یکی از مولدها بعد از 200 هزار ساعت کار و بالابودن سطح ارتعاشات، از مدار تولید خارج و تعمیر اساسی آن به‌وسیله یک گروه 10 نفره‌ای متشکل از تخصص‌های ویژه آغاز شد.




کمیلی تصریح کرد: پس از انجام 18 هزار نفر ساعت تعمیر اساسی همه اجزای مولد و پوسته توربین با موفقیت در مدار تولید قرارداده شد.




کمیلی تأکید کرد: تعمیرات اساسی توربین در تحقق اقتصاد مقاومتی و استفاده از توان داخلی صورت پذیرفت و توربین گازی موجود با پایداری کامل در مدار تولید قرار گرفت.




مسئول تعمیرات مکانیک ماشین‌آلات پالایشگاه خانگیران تصریح کرد: با نگهداری و تعمیرات به موقع و موفق مولدها به رکورد 10 ساله تولید بی‌وقفه برق در نیروگاه دست یافته‌ایم.




وی در ادامه هزینه خرید یک توربین گازی را بالغ بر 180 میلیارد ریال عنوان کرد و بیان داشت: با افزایش راندمان و قابلیت اعتماد و اطمینان توربین گازی مذکور، سود خالص ناشی از تولید برق سالانه بالغ بر 20 میلیارد ریال است.




کمیلی ضمن یادآوری اینکه برق مصرفی عملیات پالایشگاه و مجتمع ذخیره‌سازی شوریجه و شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق توسط نیروگاه برق پالایشگاه خانگیران تولید می‌شود از عموم هموطنان درخواست کرد که با مصرف بهینه گاز، ما را در خدمت‌رسانی به مردم یاری کنند.

منبع: فـــارس







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;