پایان مشکلات بدهی‌های یک برند

به گزارش تاسیسات نیوز، سرانجام پس از کشمکش‌های فراوان ماجرای افزایش سرمایه تاپیکو به پایان رسید.شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز تامین(تاپیکو) چند سالی است که گرفتار بدهی و اقساط ناشی از خرید 5/ 8 درصد از سهام هلدینگ خلیج فارس بوده و با هزینه‌های مالی تحمیل شده ناشی از این اقساط این بدهی، این شرکت بدهی سه هزار و 200 میلیارد تومانی به سازمان خصوصی‌سازی داشته است.





به گفته اسلام خسروی مدیر مالی و اداری تاپیکو، این شرکت برای عبور از این مشکلات چندماهی از سازمان خصوصی‌سازی تنفس گرفت و پس از بررسی‌های فراوان و مذاکره با سازمان تامین اجتماعی این سازمان را مجاب کرد که این بدهی را پرداخت کرده و ما به ازای آن در افزایش سرمایه تاپیکو شرکت کند.





وی در نشست خبری در جمع خبرنگاران افزود: در نهایت با نگاه مساعد سازمان تامین اجتماعی این سازمان به‌صورت تهاتری بدهی تاپیکو را تسویه کرد و با سه‌هزار میلیارد تومان در افزایش سرمایه این شرکت از محل آورده و مطالبات نقدی شرکت کرد. خسروی تاکید کرد: تسویه بدهی سازمان خصوصی‌سازی و تهاتر انجام شده با سازمان تامین اجتماعی حدود 700 میلیارد تومان از هزینه‌های این هلدینگ را کاهش داد.





وی همچنین افزود: با موافقت مسوولان سازمان تامین اجتماعی و مساعدت مدیران رده ارشد شستا، در کل 7 هزار میلیارد تومان تهاتر میان سازمان تامین اجتماعی با هلدینگ‌های زیرگروه شستا انجام شد. براین اساس بالاخره افزایش سرمایه 3 میلیارد و 800 میلیون تومانی تاپیکو در مجمع فوق‌العاده این شرکت در 29 شهریور سال 96 تصویب شد.





در ادامه این نشست خبری، محمدحسن پیوندی مدیرعامل تاپیکو با اشاره به فعالیت‌های این شرکت و استراتژی‌های مدیریتی خود در مدت حضورش در تاپیکو با بیان اینکه تاپیکو پتانسیل‌های زیادی برای توسعه دارد، افزود: این مجموعه نیاز به اصلاح زیرساخت دارد که باید با برنامه‌ریزی انجام شود و تاکنون مراحلی از آن انجام شده است.





وی با اشاره به درخواست این مجموعه برای تخفیف بیشتر در دریافت خوراک برای پروژه ستاره خلیج فارس گفت: این پروژه ملی است و منافع آن عاید کل کشور می‌شود بر این اساس درخواست تخفیف خود را به شورای عالی اقتصاد داده‌ایم و امیدواریم موافقت شود. پیوندی گفت: فاز یک پالایشگاه ستاره خلیج فارس اوایل سال 97 و فاز دو و سه این پالایشگاه تا پایان 97 یا ابتدای 98 به بهره‌برداری می‌رسد.





وی همچنین از احتمال خروج تاپیکو از پروژه آناهیتا خبر داد و افزود: ما 3/ 33 درصد سهم در این پروژه داریم که درصورت وجود بخش خصوصی قوی، امتیاز آن را واگذار و از این پروژه خارج می‌شویم. وی همچنین با اشاره به پروژه سیراف گفت: در نظر داریم در این پروژه با همکاری یک شرکت خارجی بنزین یورو 5 تولید کنیم.





مدیرعامل تاپیکو با اشاره به تصمیم این مجموعه برای افزایش سرمایه پتروشیمی مرجان از 460 میلیارد تومان به 860 میلیارد تومان گفت: به اعتقاد من سال 97 و 98 بهترین سال‌ها برای صادرات متانول است و سال آینده 500 هزار تن عملا به ظرفیت تولید پتروشیمی مرجان اضافه می‌شود که امکان خوبی را برای ما فراهم می‌کند.





وی افزود: پروژه ستاره خلیج فارس، پتروشیمی مرجان، پتروشیمی ایلام(فاز2) به ترتیب در سال‌های ابتدای 97،پایان 96و پایان 97به بهره‌برداری می‌رسند. مجمع عمومی عادی سالانه و فوق‌العاده تاپیکو، 29 شهریور با تقسیم سود 100 ریالی و تصویب افزایش سرمایه 87 درصدی برگزار شد.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;