پاپ کورن آتشفشانی به عنوان عایق

پاپ کورن آتشفشانی کلید مشکل عایق دیواری

پرلیتیک افزودنی خاک کم ارزش که میلیون ها باغبان آماتور و حرفه ای از آن استفاده می کنند می تواند برای کاهش هزینه موثرترین شکل عایق برای ساختمان ها استفاده شود.

دکتر هارجیت سینگ – استاد دانشگاه برنل لندن در آزمایشگاه ثابت کرده است که می توان با هسته پرلیت – پاپ کورن سنگ آتشفشانی که در باغبانی برای بهبود تخلخل و حفظ آب استفاده می شود- پنل های عایق تحت خلاء ساخت.

این کار به میزان قابل توجهی هزینه پنل هایی که به طور طبیعی با استفاده از هسته سیلیس فومی و پوشش PET متالیزه ساخته می شود را کاهش می دهد. پرلیت در کمتر از 1000 درجه سانتیگراد ساخته می شود در حالی که ساخت سیلیس فوم دار به دماهای بسیار بالاتر تا 3000 درجه سانتیگراد نیاز دارد.

از نظر عملکرد، پنل های تحت خلاء 5 تا 8 برابر موثرتر از پنل های پشم سنگ یا فوم جامد هستند. اگر بدانید 43% انتشارات دی اکسید کربن در انگلستان از ساختمان ها هستند به اهمیت بالقوه حرکت به سمت پنل های عایق خلاء بیشتر پی خواهید برد.

یک مساله مهم عملکرد بالای بازسازی عایق برای ساختمان های موجود است. پنل های پرلیت کمتر از 2 سانتی متر ضخامت دارند پس تکنیک جدید امکان عایق کاری خانه های 2.3 متری انگلستان با دیوارهای توپر از داخل را فراهم می سازد.

دکتر سینگ روش های نوین استفاده از تکنولوژی خود را نیز بررسی می کند. در مراحل اولیه، باید پنل های کوچک ساخت و آنها را در قاب انعطاف پذیر وارد کرد تا دیوار عایق ساخته شود.
او توضیح می دهد: «یکی از معایب پنل های خلاء این است که کوچک ترین اسیبی می تواند سبب از بین رفتن کامل خلاء و در نتیجه از بین رفتن خاصیت عایق شود. یک راه حل، قراردادن پنل ها در یک توری یا شبکه و سپس پوشاندن آن با لایه نازکی از پلاستر است. همچنین در صورت استفاده از پنل های بسیار زیاد اما کوچک در صورت آسیب به یکی از آنها باز هم عایق عملکرد خوب خود را حفظ خواهد کرد.

این سیستم مالکان را قادر می سازد تا با استفاده از یک روش تدریجی، به جای کل خانه هر اتاق را جداگانه عایق کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;