به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، «مهدی رجبعلی» افزود: در مصوبه دولت، استفاده از خودروهای برقی و گازی بین هشت تا ۱۰ هزار دلار در تعریف‌های مختلف مورد حمایت قرار می‌گیرد.
وی بیان‌داشت: با توجه به تولید موتور ای.اف.۷ گازسوز توسط ایران‌خودرو که دارای مطلوبیت بالایی در بین محصولات گازسوز است، بهره‌مندی از نسخه پرخوران (توربو) آن با توجه به حجم و قدرت در موتورهای ون در دستور کارقرار گرفته است.
رجبعلی با بیان اینکه افزایش قیمت بنزین تعداد متقاضی خودروی گازسوز را افزایش داده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود پس از عرضه ۱۰ هزار خودرو ون گازسوز که در توافق با وزارت کشور در سه سال انجام خواهد شد، بتوانیم تعداد بیشتری از این خودرو را به متقاضیان در ناوگان حمل و نقل سازمان‌های مختلف عرضه کنیم.
به گزارش ایران‌خودرو، ون وانا برای مسافران شرایط ارگونومی بسیار مطلوب تری نسبت به ون‌های فرسوده موجود دارد،‌ سقف آن بلندتر بوده و صندلی مزاحمی هم ندارد.رد از این محصول می‌توان در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، برج تقطیر، راکتور، خطوط انتقال، ساختمان سازی، کوره‌ها، لباس‌های ضد حریق، صنایع نظامی و هواپیما و بسیاری موارد دیگر استفاده کرد.
این فعال فناور بیان کرد: این شرکت در حال تولید لباس ضد حریقی است که تنها با ۳ میلیمتر ضخامت تحمل ۲۵۰۰ درجه سلسیوس را دارد که این لباس در صنایع نظامی کشور تست خود را با موفقیت سپری کرده است.
مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «پاکان آتیه نانو دانش» افزود: دو سفارش دهنده از کشورهای چین و روسیه به دنبال خرید دانش‌فنی این محصول هستند، ایران بعد از کشورهای آمریکا، آلمان و کره جنوبی چهارمین کشور دارنده فناوری هواژل است. قیمت تمام شده محصول این شرکت حدوداً یک پنجم قیمت نمونه مشابه خارجی آن است.