وعده ارزی به صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی

به گزارش تاسیسات نیوز، صدور تخصیص 150 میلیون یورو به‌عنوان سپرده بانکی از سوی صندوق توسعه ملی برای صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی در دستور کار قرار گرفت.






این خبر در حالی از سوی مجتبی خسرو‌تاج قائم مقام وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام شد که مديرعامل صندوق توسعه ملي، اعطاي تسهيلات را مشروط به تامين 60 درصد کالاها از تجهيزات داخلي دانست. به گفته احمد دوست‌حسینی برای صادرکننده واقعی که بیش از 60 درصد از کالاهای پروژه خود را از کالاهای داخلی تامین کند، هیچ محدودیتی برای تامین اعتبار وجود ندارد.





دوست‌حسینی، مدیرعامل صندوق توسعه ملی در همایش «تقدیر از صادرکنندگان تجهیزات و خدمات فنی و مهندسی صنعت آب و برق» با اشاره به جایگاه این صندوق، اظهار کرد: صندوق توسعه ملی یک صندوق «توسعه» است و نه یک صندوق یارانه‌ای و هدف از تاسیس آن تخصیص بخشی از درآمدهای نفتی به حوزه‌هایی است که بتواند متضمن منافع نسل آینده در کشور باشد.





وی افزود: بر اساس ضوابط و مقررات صندوق تنها 20 درصد از سرمایه‌های صندوق می‌تواند به بخش‌های عمومی و غیردولتی تخصیص یابد، بنابراین نمی‌توان به درخواست‌هایی خارج از این قاعده پاسخگو بود.





وی تصریح کرد: در حال‌حاضر، صندوق توسعه ملی حدود 2300 میلیارد تومان برای حمایت از صادرکنندگان داخلی در بانک‌ها سپرده‌گذاری کرده و صندوق با درخواست‌هایی که در این زمینه بوده و در چارچوب‌های قانونی بگنجند، بلافاصله تسهیلات اعطا می‌کند.





مدیرعامل صندوق توسعه ملی تاکید کرد: برای صادرکننده واقعی که بیش از 60 درصد از کالاهای پروژه خود را از کالاهای داخلی تامین کند، هیچ محدودیتی برای تامین اعتبار وجود ندارد اما به هیچ‌عنوان به درخواست‌های شرکت‌هایی که خارج از این چارچوب عمل کنند، ترتیب‌اثر داده نخواهد شد.





وی خاطرنشان کرد: تنها محدودیت زمانی که در این حوزه در حال‌حاضر وجود دارد، یک بازه زمانی دو ساله برای بازپرداخت تسهیلات است که امیدواریم بتوانیم این بازه را تا 7 سال نیز افزایش دهیم.






انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;