وزیر کشور از خاموشی و آلودگی هوا گفت

وزیر کشور با تاکید بر لزوم مدیریت مصرف انرژی، تاکید کرد: موضوع خاموشی برق در چندین استان به صورت موردی اتفاق افتاده است اما اگر ملاحظه نشود احتمال خاموشی برق زیاد است.
به گزارش تاسیسات نیوز، عبدالرضا رحمانی فضلی در جلسه مدیریت مصرف سوخت زمستانی کشور، گفت: در حال حاضر با سه موضوع مواجه هستیم فقط موضوع هوای پاک نیست. شرایط اجتماعی ما شرایط خاصی است شرایط اقتصادی، کرونا و تهدیداتی که مرتب صورت می‌گیرد در مردم استرس و نگرانی ایجاد می‌کند.
وی در تشریح سه موضوعی که کشور با آن مواجه است، گفت: نخست بحث آلودگی هوا است که مردم کلانشهرها نگران آن هستند چرا که شاخص ها بالاست و باعث نگرانی های بسیاری در بین مردم خواهد شد، دومین موضوع، بحث خاموشی‌هاست اگر در بحث مصرف برق ملاحظه نشود احتمال افزایش خاموشی‌ها وجود دارد.
وی افزود: اگر سوخت مازوت مورد نیاز تامین نشود احتمال خاموشی وجود دارد و خاموشی ناخواسته رخ می‌دهد، این خاموشی می تواند حوادث بسیاری ایجاد کند. سومین مورد هم کسری سوختی است که مردم باید از آن در نیروگاه‌ها و منازل استفاده کنند.
به گفته رحمانی فضلی، سقف تولید گاز و گازوئیل ما کاملا مشخص است و با افزایش مصرف ما با این کاهش مواجه هستیم. هدف این جلسه نیز پیداکردن راهکارهای حل این سه مسئله است. همه دوستان به اعداد و ارقام و آمارها اشاره کردند، همه ما باید تلاش کنیم که مصرف را در کوتاه مدت کاهش دهیم. اکنون مصرف خانگی رقم بزرگی را به خود اختصاص داده و لازم است تا مصرف خانگی مدیریت و کنترل شود. البته منظور از کاهش مصرف این نیست که به مردم سخت بگذرد بلکه موضوع مورد نظر ما مدیریت مصرف سوخت است.
رحمانی فضلی تاکید کرد: استانداران بر اساس قانون پاک، مصرف سوخت در استان‌های خود را از جمله در بخش خانگی و صنعتی، مدیریت کنند. موضوع خاموشی برق در چندین استان به صورت موردی اتفاق افتاده است، که اگر ملاحظه نشود احتمال خاموشی برق زیاد است.
وزیر کشور در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به آلودگی هوا گفت: باید ممنوعیت تردد کامیون و خودروهای فاقد معاینه فنی اجرا شود. باید بین اینکه، فعالیت نیروگاه مختل و دچار خاموشی شویم و اینکه شاخص‌های محیط زیست در حد استاندارد رعایت شود، این موضوع را مدیریت کنیم. استانداران باید روش‌های مختلف صرفه جویی را به صورت شیوه نامه‌های مدون، اجرا و نظارت کنند تا بتوانیم با کمترین هزینه، از زمستان عبور کنیم.
وزیر کشور درباره درخواست استانداری تهران برای تعطیلی پایتخت گفت: تصمیم‌گیری در این خصوص به عهده کارگروهی است که قانون هوای  پاک مشخص می‌کند و آنها متناسب با شاخص‌ها باید این کار را انجام دهند. تهران تقریباً تعطیل است. مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی تعطیل هستند و ادارات با یک سوم نیروها فعال هستند ضمن اینکه معلوم نیست ما تا چه تاریخی ثبات و پایداری هوا خواهیم داشت.
منبع ایسنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;