وزیر نیرو :‌۱۵۰حلقه چاه آب در تهران مسدود می‌شود

وزیر نیرو گفت:با افتتاح واحد ۲ تصفیه‌خانه هفتم تهران، تعداد ۱۵۰ حلقه چاه آب در تهران به منظور تامین حقآبه‌های کشاورزی و تعادل بخشی به کاهش ذخایر زیرزمینی مسدود می‌شود.
به‌گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز،  «رضا اردکانیان» با اشاره به بهره برداری پروژه‌های آب، فاضلاب و برق در استان تهران  اظهار داشت: امروز در چهاردهمین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران، به تعبیری قطار این پویش به استان تهران رسید و ۲۷ پروژه مهم با سرمایه گذاری ۱۰۷۸ میلیارد تومان توسط رییس جمهوری افتتاح شد.
وی یادآوری کرد: این طرح ها شامل نیروگاه های خورشیدی در شهر ری و دماوند، آبرسانی به ۷۲ روستا با جمعیت ۱۴۶ هزار نفر و تعدادی پروژه های تامین برق و تقویت شبکه برق استان تهران بود اما مهمترین پروژه، واحد دوم تصفیه خانه هفتم استان تهران با ظرفیت ۲ هزار و ۵۰۰ لیتر در ثانیه است که با واحد اول در مجموع ۵ هزار لیتر آب تصفیه شده سد ماملو را برای مصرف هموطنان در مناطق مختلف جنوب و جنوب شرق استان تهران تامین می کند.
اردکانیان گفت: اولین اثر طرح، این است که حدود دو میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از هموطنان ما در مناطق مختلف در شهرستان های ورامین، پیشوا، خیرآباد، باقرآباد، قرچک، قیام دشت، پاکدشت و خاورشهر و همچنین ۵ منطقه شهرداری تهران در خاوران،  نازی آباد، شوش، یافت آباد و شوش آب با کیفیت مناسب و آب سطحی سد ماملو را مانند دیگر مناطق تهران بزرگ مصرف می کنند که تاثیر بسیار بالایی دارد.
وی افزود: به تناسب این تامین آب از منابع سطحی، همچنین حدود ۱۵۰ حلقه چاه مسدود می شود که منابع آنها که به مصارف شرب و بهداشت می رسید؛ در بخشی طبیعتا” این منابع به مصرف حقآبه های کشاورزی می رسد و بخش دیگر موجب تعادل بخشی به کاهش ذخایر زیرزمینی در موضوع کنترل فرونشست های زمین در این مناطق تاثیر بسزایی دارد.
منبع پایگاه خبری وزارت نیور
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;