وزیر نیرو :مصرف‌کنندگان بزرگ، برق خود را از بورس انرژی تامین کنند

وزیر نیرو گفت: بر اساس مصوبه امروز هیات دولت از این پس، مصرف‌کنندگان بزرگ برق می‌توانند نیاز خود را از بورس انرژی تامین کنند.
به گزارش تاسیسات نیوز، «رضا اردکانیان» روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: یکی از مسایل بخش برق این است که تولیدکنندگان بخش خصوصی برای دریافت پول برقی که به شرکت توانیر (شرکت مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران) می‌فروشند با مشکل مواجه هستند.
وی خاطر نشان کرد: توانیر خریدار انحصاری برق است، ضمن اینکه تولیدکنندکان بخش خصوصی تابع قیمت‌های تکلیفی هستند، بنابراین این تولیدکنندگان از پرداخت با فاصله زمانی طولانی این پول گلایه دارند.
اردکانیان ادامه داد: براین اساس وزارت نیرو همواره به عنوان یک بدهکار عمده در این زمینه مطرح است.
وزیر نیرو گفت: امروز هیات وزیران پیشنهاد وزارت امور اقتصاد و دارایی به دستگاه‌های مرتبط مبنی بر اینکه مصرف کنندگان بزرگ که شامل مصرف کنندگان پنج مگاوات و بالاتر هستند، برق شان را از بازار بورس انرژی دریافت کنند، مورد بررسی قرارداد و با آن موافقت شد.
اردکانیان خاطرنشان کرد: این اقدام کمک بزرگی به تولیدکنندگان برق است تا بتوانند سریع‌تر به وجه خود دست یابند و همچنین مصرف کنندگان نیز می‌توانند با قیمت مناسب‌تری برق مورد نیاز خود را تأمین کنند.
وزیر نیرو ادامه داد: شرکت توانیر هم نقش تنظیم‌کننده خواهد داشت و هر زمان نیاز به انتقال برق بین محل تولید و مصرف باشد این انتقال را انجام خواهد داد و دیگر خود، خریدار انحصاری نخواهد بود.
وی افزود: این حرکتی است که به رشد صنعت برق کمک خواهد کرد و دستورالعمل اجرایی آن به زودی تدوین خواهد شد.
برنامه مهندسی رودخانه‌ها امسال هم تداوم دارد
اردکانیان در ادامه گفت: امسال برنامه مهندسی رودخانه‌ها که لایروبی هم بخشی از آن است با شدت و قوت بیشتری تداوم خواهد یافت.
وزیر نیرو افزود: برنامه مهندسی رودخانه‌ها از پارسال بعد از فصل بهار با شدت آغاز شد و براین اساس پنج برابر متوسط سال‌های قبل این عملیات اجرایی شد.
وی ادامه داد: اجرای این عملیات سبب شد پنج سیلاب بزرگی که در جنوب و جنوب شرق کشور در نیمه دو سال ۹۸ و اوایل امسال رخ داد با حداقل خسارت همراه باشد و حتی حداکثر بهره‌وری را از سیلاب کسب کردیم.
وزیر نیرو گفت: این روش، همچنان امسال هم ادامه خواهد داشت و امید است با همکاری دستگاه قضایی در آزاد سازی حریم و بستر رودخانه‌ها، بتوانیم تکالیف قانونی را انجام دهیم و بدین ترتیب برای سال‌های خشک و سال‌های تر آمادگی لازم را داشته باشیم و از سیلاب به عنوان یک منبع آب شیرین، بیشتر بهره ببریم.
اردکانیان  درباره برنامه های این وزارتخانه در بخش سدسازی خاطرنشان کرد: برنامه های سد سازی وزارت نیرو در قالب #پویش هر هفته الف-ب- ایران در دست انجام است و هفته جاری بیست و سومین هفته برگزاری این پویش برگزار شد.
وی خاطر نشان کرد: از ۲۵۰ پروژه ای که وعده داده بودیم تا کنون ۱۱۲ پروژه با سرمایه گذاری ۲۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است.
وزیر نیرو ادامه داد: امسال تاکنون هفت پروژه بزرگ سد مخزنی افتتاح شده است و امیدواریم ۱۸ پروژه دیگر تاپایان سال ۱۳۹۹ افتتاح و به بهره برداری برسد.
منبع ایرنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;