وزیر نیرو: حداکثر تولید از سیلابهای اخیر را خواهیم داشت

وزیر نیرو گفت: امیدواریم حداکثر بهره برداری را از سیلاب های پیشرو برای تولید برق و سایر استفاده ها داشته باشیم.
به گزارش پایگاه خبری تاسیاست نیوز، رضا اردکانیان وزیر نیرو صبح امروز(چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت اظهار داشت: وضعیت بارندگی های امسال الحمدالله وضعیت خوبی است به ویژه شدت بارندگی ها زیاد نیست در نتیجه برای تغذیه سفره های زیرزمینی مناسب است و همچنین امکان نگهداشت خوبی دارد.
اردکانیان تصریح کرد: مجموعه تلاش ها و فعالیت هایی که در امر لایروبی رودخانه ها و مهندسی این رودها و همچنین آمادگی هایی که باید برای افزایش ظرفیت آب گذری رودخانه ها انجام می‌شد، به خوبی انجام شد و همچنین مدیریت ذخیره آب در سدها نیز به خوبی انجام شده و این روزها شاهد سیلاب وسیع در منطقه جنوب شرق کشور بودیم که از کشور همسایه افغانستان وارد کشورمان می شود. مقدماتی که فراهم شده بود باعث شد تا به امروز با وجود اینکه این سیلاب ها ۱۳ درصد بالاتر از سیلابی که در گذشته داشتیم، این سیل ها به راحتی عبور داده شوند و این سیلاب ها در مخازن طبیعی که وجود دارد، آرام می گیرند.
وی افزود: بارندگی های اخیر می تواند منبع بسیار خوبی برای حفظ محیط زیست و تأمین آب شرب باشد. ما انتظار داریم در پرتو نزول رحمت الهی و در سال جهش تولید شرایط بسیار خوبی از حیث تولید مواد غذایی داشته باشیم. در غرب، جنوب غرب و استان خوزستان نیز شرایط بسیار خوبی در مخازن وجود دارد و امیدواریم حداکثر بهره برداری را از سیلاب های پیشرو برای تولید برق و سایر استفاده ها داشته باشیم.
وزیر نیرو در خصوص میزان بارندگی های  امسال نسبت به میانگین بارندگی در سال گذشته، اظهار داشت: بارندگی امسال نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد کاهش داشته است اما نسبت به متوسط بلندمدت به همین میزان افزایش داشتیم و به حمدالله شرایط خوبی است. امیدواریم همه برنامه هایی که برای امسال پیش بینی شده، احداث سد، نیروگاه های تولید برق و تصفیه خانه ها به خوبی پیش برویم.
منبع خبرگزاری مهر
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;