وزیر نفت هند در ایــــران

به گزارش تاسیسات به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد، وزیر نفت هند برای پیگیری موضوع سرمایه‌گذاری این کشور در صنایع پتروشیمی مستقر در چابهار به ایران سفر خواهد کرد و از سایت پتروشیمی مکران بازدید می‌کند.




دارمندرا پرادهان، وزیر نفت هند برای دیدار با همتای ایرانی خود و برخی مقام‌های دولت ایران بامداد شنبه 21 فروردین وارد تهران می‌شود.





وزیر نفت هند در این سفر علاوه بر دیدار با بیژن زنگنه وزیر نفت، با محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت، ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی واکبر ترکان مشاور عالی رئیس‌جمهوری و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی گفت‌وگو می‌کند.





همچنین قرار است دارمندرا پرادهان در ادامه این سفر، روز یکشنبه 22فروردین در سفری به چابهار از شهرک پتروشیمی مکران بازدید کند.





پیش از این، وزیر مواد شیمیایی و کودهای شیمیایی هند اعلام کرده بود که تصمیم این کشور برای احداث کارخانه اوره در چابهار برای رفع نیاز دهلی قطعی است. هند سالانه 8 میلیون تن از 30 میلیون تن اوره مورد نیاز خود را از خارج وارد می‌کند. این کشور در نظر دارد برای احداث کارخانه تولید کود شیمیایی درچابهار 50 میلیارد روپیه (800 میلیون دلار) سرمایه‌گذاری کند.

 

 

 

 

شهرک پتروشیمی مکران با وسعت بیش از 1200 هکتار، محل احداث 18 واحد بالادستی و میان دستی و بیش از 30 واحد پایین‌دستی در منطقه آزاد چابهار واقع شده است. نزدیکی به بازارهای هدف و دسترسی مستقیم به اقیانوس، تخفیف در نرخ خوراک به دلیل واقع شدن در منطقه آزاد، قرارگیری در مناطق محروم و دارا بودن صنایع پایین دستی و همچنین معافیت مالیاتی 20 ساله به دلیل استقرار طرح در منطقه آزاد، به‌علاوه امکان مالکیت 100 درصدی خارجی‌ها در شرکت‌های تاسیس شده از جاذبه‌های سرمایه‌گذاری در قطب سوم پتروشیمی برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است.





تاکنون حضور شرکت‌هایی از ژاپن، کره‌جنوبی، عمان، صندوق‌های بازنشستگی، بانک‌ها و نیز شرکت‌های خصوصی در این طرح قطعی شده است.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;