وای به حال فردا

روح اله واصف/ سردبیر پایگاه خبری تاسیسات نیوز: به نامه خدا/ همکاران عزیز سلام و خدا قوت؛ انتخابات نظام‌مهندسی تهران برگزار شد و مهندسان به کاندیداهای موردنظر خود رأی دادند. این اتفاق مهم از چند منظر قابل‌بررسی است. نخست استقبال اعضا از انتخابات است که تعداد شرکت‌کنندگان بسیار بیشتر از دفعات قبل بود. این اتفاق مهمی است که باید قدر آن را در این وانفسای قهر عموم جامعه با صندوق‌های رأی بدانیم و بدانند و از این سرمایه عظیم به نیکی حفاظت کنند.
سکه حضور افراد در انتخابات البته روی دیگری هم دارد و آن شرکت تقریباً سی‌درصدی افراد در انتخابات است. به‌هرحال تعداد زیادی شرکت نکرده‌اند که باید دید دلیل آن چه بوده است؟ ای‌کاش متولیان امر نظرسنجی دقیقی انجام می‌دادند و دلیل عدم شرکت افراد را جویا می‌شدند. کسانی که برای آن‌ها مهم نبوده است ترکیب هیات رئیسه چیست حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.
تعداد زیادی از افراد منتخب از یک فهرست یا از فهرست‌هایی بسیار نزدیک به هم بوده‌اند. لذا این ادعا در آینده که نتوانستیم کارهای زیادی را انجام دهیم مسموع نخواهد بود.
منتخبان با چالش‌های متعدد و زیادی روبرو هستند. بار عظیم بدهی‌های مالیاتی سازمان، اختلاس حل‌نشده قبلی، روند مشکل‌دار تقسیم‌کار شرکت‌های حقوقی، استخدام‌های بی‌رویه و بعضاً دچار مشکل و مسائلی ازاین‌دست سازمان را به قهقرا برده است. امروز برای کار کردن و تصمیم‌گیری دیر است وای به حال فردا!
سازمان نیز در یک پیچ تاریخی بزرگ است. کشور در یک تصمیم‌گیری کلان به سمت ساخت‌وساز وسیع روی آورده است. نگاه به هرگونه دست‌انداز، بسیار منفی است. نظام‌مهندسی باید بتواند با زرنگی و ترفندهای مناسب از دور خوردن خود جلوگیری کند و با اجرای صحیح، سریع و مناسب قانون در بازی بماند و برای اعضای خود، کار تولید کند. کوچک‌ترین تردید و اهمال خطرناک است و ممکن است اتفاقات تلخ دولت عدالت ورز را تکرار کند.
بر رأی‌دهندگان و ندادگان نیز واجب است که حال با چشمی باز سهم خواهی کنند و منتخبان را به چالش بکشند. انتظارات خود را بخواهند و به دنبال پاسخ باشند. تلنبار کردن کوهی از انتظارات و بازگو کردن آن‌ها در شب‌های انتخاباتی بعدی به شکل درد دل نه‌تنها بی‌فایده که زشت و مسخره است. شفافیت سرخط تمام انتظارات بوده است.
کاندیداهایی که رأی نیاورده‌اند نیز افرادی موجه هستند که اتفاقاً نظرات جالبی داشتند. ای‌کاش از آن‌ها استفاده شود و به‌عنوان مدیران کارگروه‌هایی به هیئت‌رئیسه کمک کنند.
به امید روزی که نظام‌مهندسی، مهندسی وار اداره شود.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;