واردات نفت و گاز ایتالیا

به گزارش تاسیسات نیوز، اتحادیه شرکت های نفتی ایتالیا در مورد وضعیت بازار نفت وارداتی و مصرفی این کشور اعلام کرد: ایتالیا در سال 2017 بیش از 34 میلیارد یورو برای واردات نفت و گاز هزینه کرده است و تا پایان سال جاری 39 میلیارد یورو درآمد مالیاتی از بخش نفت کسب خواهد کرد.


اتحادیه شرکت های نفتی ایتالیا افزود: ایتالیا در سال 2017 میلادی34 میلیارد و 400 میلیون یورو بابت واردات انرژی (نفت و گاز) هزینه کرده که ین رقم در مقایسه با آمار سال 2016، بیست و چهار درصد (%24) افزایش داشته است.


ارزش واردات کشور ایتالیا تنها در زمینه نفت خام طی سال 2017 میلادی 17میلیارد و 400 میلیون یورو بوده که این میزان نیز در مقایسه با سال 2016 میلادی سه میلیارد و 800 میلیون یورو افزایش داشته است.


همچنین پیش بینی می شود ایتالیا تا پایان سال جاری میلادی 39 میلیارد یورو درآمد مالیاتی از بخش نفت کسب کند که این میزان نیم درصد بیشتر از درآمد حاصله از این منبع در سال 2016 خواهد بود.


این نهاد افزود: گاز در سال 2017 در سبد انرژی این کشور، با سی و هشت ممیز سه دهم درصد (%38.3) رتبه اول را از نظر میزان کل انرژی مصرف شده به خود اختصاص داده، در حالی که مقدار مصرف نفت طی همین دوره سی و پنج درصد (%35) بوده است.


به عقیده کارشناسان این اتحادیه، از جمله دلایل افزایش بهای نفت خام در سال 2017، کاهش سطح تولید و عرضه نفت خام به بازار بوده که در پی توافق بین کشورهای تولید کننده نفت صورت گرفته است.


اتحادیه شرکت های نفتی ایتالیا افزود: آمار واردات نفت خام کشور ایتالیا طی سال 2017 نشان می دهد که این کشور همواره به نفت خام وارداتی وابسته بوده است و واردات نفت خام ایتالیا در سال جاری به میزان هفت و هشت دهم درصد (%7.8) افزایش داشته است. بهای بنزین و گازوئیل در بخش سوختت مصرفی خودرو نیز در سال جاری میلادی در مقایسه با سال گذشته، به ترتیب 10 سنت و 9 سنت افزایش داشته است.


همچنین تعداد 400 جایگاه توزیع بنزین از برندهای معروف فعال در این بخش در سال 2017 تعطیل شده اند و در عوض تعداد جایگاه های که وابسته به هیچ برند و یا شرکت نفتی معروفی نیستند، افزایش یافته است.


در این گزارش به منابع تامین نفت خام و گاز این کشور اشاره نشده است.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;