واحدهای نهضت ملی مسکن از انرژی سبز استفاده کنند

به گزارش تاسیسات نیوز، عطا الله فضیلت زاده، معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی خراسان‌شمالی در سمینار مبانی نظری مطالعات ساختمان‌های انرژی سبز که در شهرستان فاروج برگزار شد، اظهار کرد: در سال‌های گذشته بحث انرژی سبز زیاد مطرح نبود و در ساختمان‌ها استفاده نشده است ولی امروزه باتوجه به بحث نهضت ملی مسکن دارای اولویت اصلی احداث یک ساختمان قرار گرفته است.
وی گفت: تسهیلاتی بین ۵۰۰ میلیون ریال تا یک میلیارد ریال برای استفاده انرژی‌های سبز و مصالح نوین در ساختمان‌ها در نظر گرفته شده است که در صورت استفاده در بحث نهضت ملی مسکن این تسهیلات به وام اصلی اضافه خواهد شد.
معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی خراسان‌شمالی افزود: این سمینار با هدف افزایش دانش فنی و کاربردی مجموعه‌های سازندگان نظام فنی و نظام مهندسی در شهرستان فاروج برگزار شد.
عبدالرضا فرزانه، فرماندار فاروج نیز در این سمینار تصریح کرد: به جهت اینکه شاهد تغییر اقلیم در بحث انرژی‌ها هستیم و ضرورت دارد که مهندسین و ناظر این ما در حوزه ساختمان این اطلاعات را داشته باشند و بتوانند در اجرای ساختمان‌ها به کار بگیرند لذا این سن دارد دارای اهمیت زیادی است.
وی افزود: ان شاءالله در آینده با اجرای این مدیریت سبز و انرژی سبز در بحث مصرف انرژی شاهد تحولی در این زمینه در جامعه باشیم.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;