هیدروکربن سوخت آینده

به گزارش تاسیسات نیوز،  دراین کنفرانس سه روزه که با حضور وزرای نفت و انرژی 20 کشور از جنوب آسیا، اروپا، آمریکای شمالی و آفریقا همچنین کارشناسان و مدیران صنعت نفت از 68 کشور برگزارمی شود سخنرانان درباره نقش انرژی در توسعه کشورها، فناوری های جدید در صنعت نفت، اقتصاد نفتی، محیط زیست و مدیریت انرژی و انرژی های نوین و جایگزین نفت سخنرانی خواهند کرد.




«پیتر ایم رابرتس» مدیرعامل شرکت انرژی تجدیدپذیر «ورد ایج» لندن می گوید: من فکر می کنم هیدروکربن ها تا دهه های آینده براقتصاد جهان تسلط و تاثیر خواهند داشت و به مرور نقش انرژی های تجدیدپذیرهم در اقتصاد بیشتر خواهد شد.




«ناریندرا مودی» نخست وزیرهند گفت: ما نیازمند افزایش تولید داخلی نفت و گازوکاهش وابستگی به واردات هستیم براساس برنامه تا سال 2020 ده درصد واردات نفت و گاز خود را کاهش خواهیم داد.




تصمیم اخیر اعضای اوپک در کاهش تولید نفت خام هم از محورهایی بود که در این کنفرانس مطرح شد.

 

 

 

«درمندر پرادهان» وزیر نفت هند هم گفت: کاهش تولید نفت خام ، قیمت آن را به 50 دلار درهر بشکه افزایش داد، پیش بینی می شود قیمت نفت بیش از این هم افزایش یابد.





در حال حاضر بیش از 85 درصد تقاضاهای انرژی در جهان برای سوخت های فسیلی است و کارشناسان پیش بینی می کنند تا 20 سال آینده این سهم به 82 درصد کاهش یابد.

 

 

 

هند هم به عنوان دومین کشور پرجمعیت دنیا اکنون وابسته به واردات انرژی است.

 

 

 

«سوبود کومار جین» مدیرعامل شرکت گاز جنوب آسیا درهند گفت: هند نیازمند واردات گاز از کشورهای همجوار است من فکر می کنم ایران یک انتخاب خوب برای تامین نفت و گاز این کشوراست. شرکت ما به دنبال احداث خط انتقال گاز از بندر چابهار ایران به سواحل غربی هند است.




نماینده ای از کشورمان در این کنفرانس بین المللی حضور نداشت اما کارشناسان ایران را به عنوان مهمترین شریک نفتی هند می دانند.

 

 

 

اکنون به صورت میانگین هند روزانه 500 هزار بشکه نفت خام از کشورمان خریداری می کند.




هند با نزدیک به یک میلیارد و 300 میلیون نفر جمعیت سومین مصرف کننده انرژی در جهان همچنین دومین خریدار نفت از ایران است.

 

 

 

منبع: شبکه خبر

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;