هوشمندسازی ساختمان در نمایشگاه ساخت و ساز

 

به گزارش تاسیسات نیوز، مدیر برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان گفت: رکود موجود در ساختمان برگزاری نمایشگاه فناوری های نوین را متوقف کرد، اما امسال 10 درصد از نمایشگاه به هوشمند سازی اختصاص دارد.




رسول محققیان مدیر برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان، نمایشگاه کاشی، سرامیک، شیرآلات و سرویس‌های بهداشتی با اشاره به رکود صنعت ساختمان طی سال‌های گذشته، بخشی از زیرگروه‌ها را از نمایشگاه صنعت ساختمان منفک کردیم، اما در سال جاری با برنامه ریزی دقیق و همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، نمایشگاه جامع صنعت ساختمان برنامه ریزی شد که این نمایشگاه از ۲۷ تا ۳۰ مهرماه در اصفهان برگزار می شود.





وی افزود: یکی از اهداف اصلی هر نمایشگاه، ترویج شیوه‌های مدرن، معرفی تکنولوژی و همچنین فرهنگ سازی است از این رو نمایشگاه با ورود به مباحثی مانند فناوری‌های نوین و ساختمان‌های هوشمند، بهینه سازی مصرف انرژی و شیوه‌های جدید نصب مصالح ساختمانی، به ارتقای کیفی صنعت ساختمان کمک می‌کند.





محققیان تأکید کرد: البته موضوعاتی مانند فرهنگ سازی در سیمای شهری، تنها وظیفه نمایشگاه و یا سازمان نظام مهندسی نیست به همین دلیل شرکت نمایشگاه آماده است غرفه‌هایی را به صورت رایگان در اختیار تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد قرار دهد تا آنان این مطالبات را مطرح و لزوم و شیوه‌های آن را ترویج کنند.





وی به ممیزی بسیار دقیق در نمایشگاه امسال اشاره داشت و بیان کرد: طی تفاهم نامه با اداره استاندارد، نمایندگان آن‌ها در ممیزی و بررسی مجوز شرکت‌ها و محصولات آن‌ها به نمایشگاه کمک می‌کنند و در زمان نمایشگاه نیز در صورت مشاهده تخلف حتی مجوز پلمب غرفه را در اختیار دارند. از سوی دیگر کارشناسان سازمان نظام مهندسی ساختمان، قبل و حین نمایشگاه، نظارت‌های کافی را اعمال می کند.




مدیر برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان ادامه داد: پیش از این نمایشگاهی را با عنوان فناوری‌های نوین صنعت ساختمان، مقاوم سازی و سبک سازی برگزار می‌شد که به دلیل وضعیت صنعت ساختمان متوقف شد، اما در بیستمین نمایشگاه جامع صنعت ساختمان ، ۱۰ درصد کل مشارکت کنندگان به حوزه فناوری ساختمان‌های هوشمند و بهینه سازی مصرف انرژی اختصاص دارد.




نمایشگاه از ثروت ملی حمایت می‌کند

 

در ادامه علی عموشاهی رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان در این جلسه گفت: ۵۰۰ رسته به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم با صنعت ساختمان در ارتباط است و صنعت ساختمان یکی از شاخصه‌های اصلی اقتصاد در هر کشور محسوب می‌شود.





عموشاهی با تأکید بر این که در حال حاضر شاخص تورم از بهره بانکی کمتر است و به همین دلیل رغبت به سرمایه گذاری در صنعت ساختمان وجود ندارد، افزود: نمایشگاه صنعت ساختمان در چند سال گذشته در حوزه این صنعت بسیار مؤثر بوده به گونه‌ای که به جرأت می‌توان گفت: بدون نمایشگاه بسیاری از اهداف ما انجام نمی‌گرفت.





وی اضافه کرد: نقش نمایشگاه و رسانه‌ها در این زمینه بسیار مهم و پررنگ است چراکه تولیدکننده، تولید و یا تکنولوژی خاصی را ابداع و تهیه می‌کند، اما برای معرفی و شناساندن آن به فضا و فرصتی نیاز دارد که این مهم را نمایشگاه در اختیار تولیدکننده قرار می‌دهد.




رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان نمایشگاه را بهترین حلقه واسط میان تولیدکننده و مصرف کننده خواند و گفت: نمایشگاه‌ها در واقع از ثروت ملی که دانش، تولید و تکنولوژی است حمایت می‌کنند.





عموشاهی با اشاره به اینکه ساختمان یک موجود زنده ونیاز به رسیدگی و بررسی‌های دوره‌ای و مرتب دارد گفت: نباید پس از اتمام ساختمان و صدور پروانه پایان ساخت، ساختمان را رها کرد.





وی افزود:نگهداری و حفظ ایمنی ساختمان یک فرهنگ است و بازبینی‌های دوره‌ای آن باید به یک الزام و ضرورت تبدیل شود. این در حالی است که در حال حاضر هیچ اهرم قانونی برای حوزه نگهداری ساختمان وجود ندارد و ما به هیچ وجه نمی‌توانیم مدیران و مالکان ساختمان را به انجام بررسی‌های دوره‌ای ملزم کنیم.




عموشاهی گفت: نمایشگاه می‌تواند در ترویج فرهنگ ایمنی ساختمان و نگهداری آن بسیار تأثیرگذار باشد.




گفتنی است بیستمین نمایشگاه بین المللی جامع صنعت ساختمان از ۲۷ تا ۳۰ مهرماه و سیزدهمین نمایشگاه کاشی، سرامیک، شیرآلات و سرویس‌های بهداشتی از ۱۹ تا ۲۲ مهرماه در محل نمایشگاه‌های بین المللی استان اصفهان واقع در پل شهرستان برگزار خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;