همکار جدید ایران معرفی شد

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از خبرگزاری شانا، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران روز گذشته در دیدار با الکساندر مدودوف، معاون رئیس شرکت گازپروم روسیه و هیات‌ همراه، با توجه به ظرفیت‌های همکاری دو کشور در حوزه گاز اظهار کرد: قدر مسلم آن است که دنیا به گاز نیاز دارد و ایران و روسیه با بهره مندی از این ظرفیت غنی و ممتاز می‌توانند اهداف مشترکی را در این حوزه با یکدیگر دنبال کنند.




حمیدرضا عراقی افزود: این همکاری‌ها و تداوم آن مستلزم آن است که شرکت ملی گاز ایران و گازپروم روسیه چارچوب‌های مسوولیتی خود را به یکدیگر نشان داده و به آن پایدار باشند.




وی اظهار کرد: شرکت ملی گاز ایران در حوزه‌های مختلفی مانند احداث خطوط انتقال گاز، ذخیره‌سازی، ایستگاه‌های تقویت فشار گاز، همچنین احداث پالایشگاه گاز، تجربیات قابل توجهی دارد و می‌تواند در این زمینه‌ها با شرکت گازپروم همکاری داشته باشد و از تجربیات این شرکت در حوزه‌های یادشده بهره گیرد.

 

 

 

عراقی تصریح کرد: با توجه به وجود بیش از 3/ 3 میلیون دستگاه خودرو گازسوز در ایران، سی‌ان‌جی نیز می‌تواند یکی دیگر از زمینه‌های همکاری میان این دو شرکت باشد.




معاون وزیر نفت گفت: شرکت ملی گاز ایران و گازپروم تجارب ارزشمندی در حوزه گاز دارد و می‌تواند در زمینه‌های یادشده همکاری داشته باشند.




وی تصریح کرد: این نشست مشترک، فرصت خوبی برای هر دو کشور است تا از تجربیات خود در حوزه گاز بهره‌مند شوند.




در نخستین جلسه همکاری شرکت ملی گاز ایران با شرکت گازپروم روسیه که پیش از ظهر امروز در تهران برگزار شد، پروژه‌های آماده سرمایه‌گذاری در ایران تشریح و عنوان شد که ایران برای بخش‌های زیرساختی و اصلی خود در شرکت ملی گاز ایران آمادگی جذب بیش از ٦٢ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری را طی سال‌های آینده دارد.




مسکو از صنعت نفت و گاز ایران تعریف جدیدی خواهدداشت


معاون رئیس شرکت گازپروم گفت: تصمیم ایران مبنی بر ساختار جدید قراردادهای نفتی به روسیه کمک کرده است تا روسیه نیز تعاریف جدیدی از طرح‌ها در این حوزه داشته باشد.

 

 

الکساندر مدودف، معاون مدیرعامل شرکت گازپروم روسیه در نشست با حمیدرضا عراقی، معاون وزیر نفت ایران در حوزه گاز در هتل اسپیناس تهران گفت: همجواری ایران و روسیه با توجه به برخورداری از ذخایر راهبردی گاز همچنین خواست و اراده رهبران سیاسی دو کشور دلایل مهمی هستند که می‌توانند فرصت‌های خوبی را برای ایران و روسیه در زمینه‌های مشترک ایجاد کند.




وی افزود: شرکت گازپروم تجربه‌های مفید و ارزشمندی در بخش‌های مختلف گاز دارد که می‌تواند آنها را در اختیار شرکت ملی گاز ایران قرار دهد.




معاون رئیس شرکت گازپروم روسیه تصریح کرد: تصمیم ایران مبنی بر ساختار جدید قراردادهای نفتی به روسیه کمک کرده است تا روسیه نیز تعاریف جدیدی از طرح‌ها در این حوزه داشته باشد.




وی با بیان اینکه در این نشست مشترک، مدیران گازپروم از همه بخش‌ها اعم از سرمایه‌گذاری، ساخت، توسعه، پژوهش و فناوری حضور دارند، اظهار کرد: گازپروم علاقه‌مند است تفاهم‌های اولیه میان دو شرکت به یک یادداشت تفاهم بدل شود.




مدودف تصریح کرد: با علاقه‌مندی که میان دو کشور در حوزه‌های مختلف گاز وجود دارد، انتظار می‌رود این یادداشت تفاهم در سال نو میلادی میان دو شرکت امضا شود.




در نشست‌های پیشین برگزار شده میان شرکت ملی گاز ایران و گازپروم روسیه درخصوص تشکیل ٥ کمیته همکاری در زمینه‌های مختلف از جمله مهندسی، اجرا، عملیات، بازرگانی و پژوهش تفاهم شده بود.




در نشست د یروز ، علاوه بر فعالیت ٥ کمیته اخیر، طرفین بر تشکیل یک کمیته دیگر با عنوان کاربری گاز تفاهم کردند. یادآور می‌شود در نخستین جلسه همکاری شرکت ملی گاز ایران با شرکت گازپروم روسیه، اعضای کمیته‌های یاد شده در حوزه‌های فعالیتی مشترک توضیح‌هایی را به یکدیگر ارائه دادند.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;