همکاری اصفهانی ها با کره جنوبی

به گزارش تاسیسات نیوز، ایران که در راستای انرژی های تجدیدپذیر، آب، برق، نفت، گاز و … همکاری های زیادی را با کشورهای مختلف داشته است، در جدیدترین خبر، تفاهم نامه ای را با کشور کره جنوبی امضا نموده است.






مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان گفت: در این تفاهم نامه همکاری با محوریت استفاده بهینه از سوخت نفت کوره برای تبدیل محصولات سبک تر شرکت کره ای متعهد شده چهارساله با انتقال دانش فنی مجتمع بهینه سازی نفت کوره با 20 میلیارد دلاری سرمایه گذاری بخش فاینانس در پالایشگاه اصفهان طراحی و اجرا کند.

 

 

 

 

لطفعلی چاووشی افزود: روزانه بیش از 13 میلیون لیتر نفت کوره این واحد پالایشگاهی به فرآورده های نفتی ازجمله بنزین ، گاز مایع ، گازوئیل و پروپیلن تبدیل می شود که با عملیاتی کردن این تفاهم نامه نفت کوره پالایشگاه به 10 میلیون لیتر کاهش می یابد.

 

 

 

 

وی گفت: با اجرای طرح بهینه سازی نفت کوره در پالایشگاه اصفهان سالانه بیش از 500 میلیون دلار صرفه جویی برای این شرکت حاصل می شود.

 

 

 

 

مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان گفت: با اجرای این طرح زمینه اشتغال بیش از هزار نفر مستقیم و پنج هزار نفر غیرمستقیم فراهم می شود.

 

 

 

 

لطفعلی چاووشی افزود: با بهره برداری از این طرح پالایشگاهی بنزین تولیدی از 9 میلیون و 500 هزار لیتر به 18 میلیون لیتر همچنین دومیلیون لیتر به میزان گاز مایع تولیدی پالایشگاه افزوده می شود .

 

 

 

 

وی گفت: همچنین با اجرای این طرح نخستین بار در پالایشگاه اصفهان محصولی جدید به نام پروپیلن بعنوان خوراک واحدهای پتروشیمی به ظرفیت روزانه یک میلیون و 200 هزارلیتر تولید می شود.

 

 

 

 

شرکت پالایش نفت اصفهان سال 1358 فعالیت خود را در زمینه پالایش نفت خام و تولید فرآورده های نفتی و تامین خوراک صنایع پایین دستی آغاز کرد و اکنون حدود 23 درصد از فرآورده های نفتی مورد نیاز کشور را تولید می کند.

 

 

ظرفیت پالایش نفت خام این شرکت هم بیش از 375 هزار بشکه در روز است.




منبع: صدا و سیما







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;