همه چیز در باره دزدی بنزین در جایگاه های سوخت

کانون سراسری انجمن‌های صنفی جایگاهداران در خصوص حواشی پیش آمده درباره کم‌فروشی بنزین در جایگاه‌های سوخت توضیحاتی داد.
به گزارش تاسیسات نیوز، کانون سراسری انجمن‌های صنفی جایگاهداران کشور در اطلاعیه ای در پاسخ به مطالب کذب و شبهه برانگیز در کلیپ منتشره در فضای مجازی مربوط به کم فروشی بنزین در جایگاه ها، چندین مطلب را متذکر شد.
۱- میزان (لیتراژ) عبور فرآورده از مسیر دیسپنسر‌ها (تلمبه) پس از خروج از میتر (پیمانه گر) اندازه گیری سیال توسط پالسر (شمارشگر) به شماره انداز‌های مکانیکی و الکترونیکی منتقل و از طریق نمایشگر دیجیتالی تلمبه و همچنین نمایشگر سامانه هوشمند در معرض دید است. با این توضیح؛ قطعه‌ای که بعنوان (سه پره) توسط گزارشگر ویدیو نام برده می شود صرفا” به منظور حصول اطمینان از عبور سیال وعدم وجود حباب هوا در تلمبه‌های خود مکش قدیمی که الکتروپمپ در داخل تلمبه قرار داشت تعبیه می‌شد و هیچ نقشی در کنترل میزان عبور مایع نداشت؛ کما اینکه در سیستم شناور فعلی که تمام جایگاه‌های کشور به آن مجهز هستند؛ با توجه به پمپاژ فرآورده از مخازن توسط پمپ‌های غریق (شناور) وعدم احتمال هواگرفتگی مسیر پمپاژ نیاز به نصب چنین قطعه‌ای نبوده و معمولا” دیسپنسر‌ها فاقد این قطعه هستند.
۲- بدون فشردن اهرم سوخت گیری خروج فراورده داخل شلنگ از نازل امکان پذیر نبوده و بالعکس بواسطه تعبیه شیر برقی داخل دیسپنسر و (چک والو) روی مخازن امکان برگشت فرآورده از مسیر وجود ندارد.
۳- تجهیزات جایگاه‌ها و فرآورده‌های موجود در مخازن آن‌ها بطور مرتب و مستمر در بازدید‌های دوره‌ای هفتگی و ماهانه ، تحت کنترل کمی وکیفی واحد‌های مهندسی ونظارت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی مناطق ونواحی؛ همچنین مؤسسه ملی استاندارد قرار دارد. در جریان این بازدید‌ها با دقت تمام میزان خروج فراورده با مقایسه ارقام نمایشگر تلمبه با حجم پر شده پیمانه مدرج مقیاس، کنترل  و در صورت وجود کمترین اختلاف نسبت به کالیبراسیون آن اقدام می شود. ضمنا” کلیه تجهیزات داخل دیسپنسر اعم از میتر، پالسر وشماره انداز، همچنین در بهای بیرونی بدنه تلمبه‌ها پلمب است و فک هریک از پلمب‌ها فقط توسط نفرات مهندسی شرکت پخش، تعمیرکاران مجاز تلمبه و تعمیرکاران مجاز سامانه هوشمند طی تشریفات خاص وثبت در دفاتر مخصوص میسر است.
۴- میزان ورود و خروج فرآورده در جایگاه ها طبق بارنامه‌های حمل و شماره انداز تلمبه‌ها (بنزین) بصورت روزانه در سیستم سامانه هوشمند ودفاتر کارکرد تلمبه و عملیات واحد عرضه ثبت و درپایان هر شبانه روز (۲۴ ساعت) حساب‌ها از طریق سامانه بسته می شود و به همین ترتیب با تنظیم و کنترل صورتحساب‌های پایان هر دهه وماهانه، هرگونه سرک یا کسری غیر متعارف فرآورده در مخازن وحتی مغایرت‌های کوچک شماره انداز‌های مکانیکی والکترونیکی از طریق سیستم هوشمند مشخص ومعلوم وتحت کنترل کامل بوده و امکان هرگونه سوء استفاده ودخل وتصرفی وجود ندارد.
درپایان ضمن تکذیب مجدد محتویات کلیپ موصوف،دزدی بنزین) کانون سراسری انجمن‌های صنفی کارفرمایی جایگاهداران سراسر کشور اعلام می کند صنف خدمتگزار و تلاشگر جایگاهداران همچون گذشته در تمام ایام سال تحت تمام شرایط عادی و بحرانی بدون تعطیلی وشبانه روزی آماده ارائه خدمت به مراجعین و شهروندان عزیز بوده و اینگونه اظهار نظر‌های فاقد معیار‌های علمی وفنی خللی در اراده آن‌ها و نیز اعتماد مردم ایجاد نخواهد کرد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;