همه چیز از وان جکوزی خانگی

به گزارش تاسیسات نیوز، می دانید بعد از یک روز پر تنش چه چیزی می چسبد؟ بله درست گفتید یک وان داغ، فکر می کنید داشتن یک وان همراه با جکوزی یا کابین حمام برایتان چقدر هزینه داشته باشد؟ آیا وان را می توان در هر خانه با هر وسعتی نصب کرد؟ اگر دنبال جواب این سوالات هستید، گزارش زیر را بخوانید.

 

 

 

جکوزی چند؟

 

پیمان پازوکی کارشناس و فروشنده انواع وان با بیان این مطلب که بیشتر شرکت ها امروزه برای هر سلیقه و بودجه وان خاصی طراحی کرده اند به راهنمای ساخت و ساز گفت: در بازار تجهیزات حمام می توانید وان هایی با ابعاد کمتر از 100*90 و یا بزرگتر از 3 متر مربع بیابید.

 

 

 

وی در مورد تفاوت وان و جکوزی گفت: وانی که دارای حباب هوا، امکانات آب گرم و پرتاب آب باشد را جکوزی می گویند. در حال حاضر جکوزی ها در مدل های یک نفره و چند نفره ساخته می شود.

 

 

 

پازوکی در مورد نحوه کار جکوزی گفت: نحوه حرکت آب در جکوزی بدین طریق است که آب از پایین ترین قسمت جکوزی مکش شده و توسط پمپ با فشار به نازل هایی که در اطراف جکوزی تعبیه شده اند هدایت می گردد.

 

 

 

نازل ها به وسیله لوله هایی به هوا متصل می باشند که در اثر سرعت زیاد آب، هوا به درون نازل کشیده می شود و در نهایت مخلوط آب و هوا با ماهیچه های بدن تماس پیدا می کند. معمولا برای هر نفر در جکوزی های عمومی 2 تا 3 نازل در نظر گرفته می شود.

 

 

 

این کارشناس افزود: بازار امروز مملو از جکوزی های پیش ساخته است اما اگر کسی بخواهد می توان وان خودش را نیز تبدیل به جکوزی کند.

 

 

 

برای این کار باید ابتدا محل نصب و قطر رینگ و تعداد نفرات جکوزی محاسبه شود، بعد جهت انتخاب پمپ تامین فشار آب خروجی از جت های جکوزی لازم است علاوه بر تعیین تعداد جت ها به فاصله افقی و عمودی محل استقرار جکوزی تا محل پمپ های موتورخانه نیز توجه گردد.

 

 

 

و در نهایت به منظور محاسبه تقریبی گرمایش مورد نیاز جهت گرم نمودن آب جکوزی باید حجم جکوزی بر حسب متر مکعب را در عدد 7500 ضرب کرد.

 

 

 

مثلا برای تامین آبگرم جکوزی با ظرفیت 4 متر مکعب، مقدار گرمایش مورد نیاز معادل 30000 کیلو کالری می باشد. انتخاب مبدل حرارتی مورد نیاز با استفاده از عدد به دست آمده فوق انجام می پذیرد.

 

 

 

وی در این باره تصریح کرد: البته فکر نکنید که قیمت ساخت جکوزی در صورتی که از تجهیزات بهتر و گران استفاده کنید خیلی پایین تر از جکوزی پیش ساخته است.

 

 

 

وی در مورد متوسط قیمت انواع وان و جکوزی گفت: انواع وان و جکوزی در بازار از یک میلیون و نهصد تا چهار میلیون و دویست هزار تومان است.

 

 

 

پازوکی گفت: البته در بازار می توان وان های ساده را پایین تر از یک میلیون و پانصد هزار تومان هم پیدا کرد اما کیفیت بدنه آن از جنس فایبرکلاس با کیفیت نیست.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;