همه پروژه‌ها در یک سامانه در اختیار مردم

به گزارش تاسیسات نیوز، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در برنامه گفت و گوی اقتصادی رادیو گفتگو در خصوص کاهش بودجه های عمرانی در لایحه بودجه 97 اظهار کرد: پیشنهادی که دولت در لایحه بودجه 97 برای پروژه های عمرانی آورده این است که عددی معادل 48 هزار میلیارد تومان پیشنهادشده، که از این میزان 33 هزار میلیارد تومان آن بصورت نقدی در پروژها و 15 هزار میلیارد تومان از این منابع برداشته شود که علاوه بر آن منابعی معادل 80 هزار میلیارد تومان با آن بتواند برای پروژه های ملی صرف کند که این میزان در صندوق توسعه ملی، فاینانس خارجی، ظرفیت بانکها به علاوه بخش خصوصی که مجموع آن به میزان127 هزار میلیارد تومان منابعی است که باید در سال آینده به پروژه های ملی تزریق شود.


وی افزود: دولت برای اولین بار از منابع غیر نقدی پیش بینی کرده که اگر بتوانیم از صندوق توسعه ملی، ظرفیت بانکها ، فاینانس خارجی و درآمد اختصاصی دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی استفاده کنیم به خوبی میتوان شاهد جهش بزرگی در پروژهای عمرانی بود که البته این پیشنهاد دولت نیاز به مدیران انقلابی، شجاع ،جهادی ، با برنامه و دلسوز داردتا این منابع را با خلاقیت و پیچیدگی بتوانند به منبع مالی تحقق یابند.


رضایی ادامه داد: تاکنون به اندازه بیش از 500 هزار میلیارد تومان پروژه های ناتمام در کشور وجود دارد که اگر قرار باشد با منابع محدود دولتی این پروژه ها انجام شود سالیان سال طول می کشد تا به اتمام رسد و این اتلاف وقت می تواند منجر به از دست رفتن منابع و مستهلک شدن پروژه ها شود.


وی همچنین تصریح کرد: برای رسیدن به این هدف نیاز به ظرفیت اجرایی بالاست تا بتوان با استفاده از نیروهای کارآمد و دلسوز این پروژه ها را به سرمنزل اصلی خود سوق داد.


رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی همچنین ادامه داد: برای رسیدن به هدف مطلوب در این مسیر پیشنهاد این است که دولت سامانه ای را تعریف کند و تمام اطلاعات مربوط به پروژه ها را در اختیار مردم و بخش خصوصی قرار دهد و بتواند پروژه ها را واگذار کند و یا اگر در دست دولت باقی است با کمک صندوق توسعه ملی و بانکها آنها را به اتمام رساند.


وی همچنین درخصوص الزامات تحقق اهداف دولت در پروژه های عمرانی دولت اظهار داشت: مجلس باید مصوب کند و البته داشتن مدیران اجرایی جهادی نیز در این مسیر بسیار مثمر ثمر خواهد بود تا برای رفع مشکلات این پروژه ها و تأمین مالی آنها اقدامات اساسی انجام شود که این امر با کمک گرفتن از صندوق توسعه ملی و ظرفیت بانکها می تواند مشکلات آنها را مرتفع کندکه البته در این میان نباید از کمک گرفتن از بخش خصوصی غافل ماند.


شورای مرکزی گزارش داد؛ رضایی در خصوص دستیابی دولت به اهداف سه گانه اش در لایحه بودجه 97 اظهار داشت: علی رغم اینکه دولت و مجلس مسکن را فراموش نموده اند در سال آینده شاهد تولید مسکن نخواهیم بود و این اقتصاد کشور را تحت تأثیر قرار خواهد داد و بهتر بود دولت فضای مسکن را هم در لایحه پیشنهادی بودجه می دید تا شرایط مسکن بهتر می شد.


رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان تأکید کرد: باید برای رفع مشکلات مربوط به پروژه های عمرانی از واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی غافل نبود تا بتوانیم این مشکلات را به سرعت و به بهترین شکل ممکن حل کرد.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;