هشدار! کمبود آب در تهران جدی است

مدیر دفتر بهره‌برداری و نگهداری تاسیسات آبی و برق آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: علی‌رغم وقوع بارش، روند فعلی مصرف آب در واقع یک هشدار برای تامین آب در تابستان است و اگر شرایط ادامه یابد، ممکن است دچار مشکل شویم.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، محمد شهریاری ، با بیان اینکه در پی شیوع ویروس کرونا و هشدارهای وزارت بهداشت برای رعایت نکات بهداشتی مصرف آب در تهران افزایش چشمگیری یافت، اظهار کرد: طی روزهای اخیر بیشترین مصرف را طی ۵۰ سال گذشته در تهران شاهد بودیم؛ به گونه ای که میزان مصرف آب تقریبا معادل مصرف در پیک تابستان ثبت شده لذا تقاضای ما از تمام مردم و همشهریان این است که نسبت به رعایت الگوی مصرف دقت لازم را داشته باشند.
وی با تاکید بر اینکه حتی در آموزههای دینی نیز به اسراف اشاره شده که اهمیت این موضوع را نشان می دهد، تصریح کرد: در طول ۲۰ ثانیه که باید دست ها با آب شست و شو شود، لازم است تا تمام افراد روش درست را بکار گیرند؛ بدین شکل که ابتدا دست را با آب و صابون آغشته و سپس از آب استفاده کنند. باید فرهنگ سازی در این رابطه صورت گیرد تا میزان مصرف به حداقل برسد.
مدیر دفتر بهره برداری و نگهداری تاسیسات آبی و برق آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران تصریح کرد: البته این مساله تنها شامل حال تهران نمی شود چراکه کل کشور در یک منطقه خشک و نیمه خشک واقع شده و اگر رعایت نکنیم حتی اگر این بارندگی ها ادامه داشته باشد، شاید به لحاظ توزیع و تامین آب دچار مشکل شویم.
شهریاری در پاسخ به این سوال که اگر رویه مصرف به همین شکل ادامه یابد، تهران تا چه زمانی می تواند پاسخگو تامین آب باشد، گفت: فاکتورهای متعددی در این رابطه عامل هستند یکی از این مسائل موضوع جمعیت است. با این وجود افقی که شرکت آب منطقه ای و آب و فاضلاب تهران و وزارت نیرو در این خصوص طراحی کرده، تدوین طرح جامع تامین آب شرب تهران است.
وی افزود: بر اساس این طرح برنامه ریزی های لازم برای تامین آب تا افق ۱۴۱۰ و ۱۴۱۵ تدوین شده است و باید گفت که درباره بحث تامین آب در میان مدت برنامه ریزی ها انجام شده اما کلا اقلیم کشور خشک و نیمه خشک است لذا باید به مساله  سازگاری با کم آبی نیز توجه کنیم و امیدواریم بتوانیم این شرایط را با کمترین مشکل در پیک تابستان پشت سر بگذاریم.
منبع خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;