هشدار صاحبان صنعت احداث و تاسیسات به بیکاری ۱۰ میلیون نفری متخصصان

مدیران سندیکاها در نشست خبری صنعت احداث با حضور فعالان اقتصادی و صاحبان رسانه های مرتبط، نسبت به بیکاری ۱۰ میلیون نفری متخصصان موجود در این حوزه در صورت ادامه وضعیت موجود هشدار دادند.
تاسیسات نیوز/ صدیقه بهزادپور:  صنعت احداث در حوزه های مختلف از جمله بخشهای سازنده ای به شمار می آیند که در صورت توجه موثر به آن، می تواند رشد اقتصادی مطلوبی در کشور را موجب شوند، اما از سویی دیگر وضع قوانین، بدون توجه به واقعیتهای موجود در کشور و در تضاد با منافع کارفرمایان و صاحبان فن، جز یاس و واپس زنی در در این عرصه، چیزی را به ارمغان نخواهد آورد.
تحریم، شیوع کرونا و مشکلات درون سازمانی، از جمله دغدغه هایی محسوب می شود که ، پنج تشکل برگ صنعت احداث را به اندیشه برگزاری نشستی با حضور مسئولین حوزه و همچنین تنی چند از فعالان این صنعت و صاحبان رسانه مرتبط  واداشت.
برگزاری نشست خبری صنعت احداث، با حضور مدیران و اعضای هیات مدیره؛ سندیکای شرکتهای ساختمانی ایران، سندیکای شرکتهای تاسیساتی و صنعتی ایران، کانون سراسری پیمانکاران عمرانی ایران، انجمن شرکتهای مهندسی و پیمانکاری نفت، گاز، پتروشیمی و انجمن صنفی مدیران فنی و اجرایی با هدف شناسایی هر چه بیشتر معضلات موجود در این صنعت، و ارائه راه حل مناسب جهت رفع موانع و پیشبرد اهداف منظور شده، صورت گرفت.
ارتباط (نظام مهندسی و همچنین بخش فنی و حرفه ای و صنعت تاسیسات و احداث) و تاکید بر تقویت ارتباط بخش خصوصی و دولتی و واگذاری امور به شکل نظام یافته به بخش خصوصی از اهم مواردی بود که در این نشست به آن پرداخته شد.
سرمایه گذاری کم و عدم تمایل بخش خصوصی در این حوزه نیز یکی از مهمترین مواردی از سوی برگزارکنندگان این نشست اعلام شد که در صورت بی توجهی به این مورد، علاوه بر حذف صاحبان صنعت و فن در این زمینه، به چالش بزرگ بیکاری نیروهای متخصص در این بخش منتهی خواهد شد.
برآورد جمعیت ۱۰ میلیون نفریِ بیکار متخصص، در صنعت تاسیسات و مهندسی، هشداری بود که مدیران حاضر در این نشست به آن اشاره و خاطرنشان کردند :
محدودیتهای حال حاضر در زمینه اعمال قوانین ناقص، عدم حمایت از فعالان صنعتی در بخش تاسیسات و مهندسی و صنعت احداث در بخش تسهیلات اداری سرمایه گذاری و رفع موانع موجود، از سوی برگزارکنندگان این نشست بعنوان عوامل موثرو یا بازدارنده در رشد و جهش تولید یاد شد .
به گفته این گروه، فعالان عرصه تولید در این صنعت بدون نیاز به حمایت مالی، خواهند توانست در سایه حمایتهای اجتماعی و هموار کردن بسترِ فعالیت برای بخش خصوصی شاهد رشد و توسعه در این بخش در کشور باشند.
تغییر رویکرد به نظام فنی و حرفه ای، بخش دیگری از مطالباتی بود که توسط برگزارکنندگان این پانل به آن پرداخته شد. به گفته حاضران، تعطیلی شرکتهای پیمانکاری در این بخش در دوران شیوع کرونا، حقی است که نمی توان از آن به راحتی گذر کرد.
به زعم افراد فعال در عرصه فنی و حرفه ای کشور، عدم احقاق حقوق صاحبان فن و حرفه در کشور، به نابودی نظام فنی و حرفه ای موجود و قربانی شدن توسعه منتهی خواهند شد.
لازم به ذکر است؛ نماینده پایگاه خبری تاسیسات نیوز در این نشست خبری نیز با تاکید بر نقش بخش خصوصی در صنایع مختلف به ویژه «صنعت تاسیسات و احداث»، تعامل بخش خصوصی و دولتی و حمایت از فعالان این صنعت در عرصه های مختلف را شرط بقاء و توسعه و  تحقق جهش تولید در کشور دانست که مورد تایید مدیران سندیکاهای مختلف در این نشست قرار گرفت .
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;