هر 1000 مگاوات : 4000 شغل

به گزارش تاسیسات نیوز، رییس موسسه آموزش عالی – علمی کاربردی صنعت آب و برق از راه اندازی مرکز آموزش انرژی های تجدیدپذیر در این موسسه خبر داد و گفت: به ازای ایجاد هر یک هزار مگاوات انرژی تجدیدپذیر، سه تا چهار هزار فرصت شغلی ایجاد می شود.





داود توکلی، در نشستی خبری در هفدهمین نمایشگاه بین المللی برق میزان ظرفیت ایجاد شده در انرژی های تجدیدپذیر را 500 تا 600 مگاوات عنوان کرد و گفت: این ظرفیت تا پایان امسال به یک هزار مگاوات می رسد و قرار است تا پایان برنامه ششم توسعه، این رقم به پنج هزار مگاوات برسد.

 

 

 

 

وی ادامه داد: در تولید برق حرارتی، به ازای هر یک هزار مگاوات ظرفیت، 500 نفر فرصت شغلی در سایت تولیدی و سه تا چهار برابر این ظرفیت در بخش تولید تجهیزات، نگهداری، تعمیرات اشتغال زایی ایجاد می شود.

 

 

 

 

رییس موسسه آموزش عالی علمی – کاربردی صنعت آب و برق افزود: سایت های تولیدی انرژی های تجدیدپذیر (انرژی های خورشیدی و بادی) نسبت به سایت های تولید برق حرارتی نیاز کمتری به نیروی انسانی دارد اما در بخش تولید تجهیزات، پنل های خورشیدی، باطری ها اشتغال زایی قابل توجهی به همراه خواهد داشت.

 

 

 

توکلی افزود: در مرکز آموزش انرژی های تجدیدپذیر، دوره ها، سمینارها و کارگاه هایی با همکاری کشورهای پیشرو در انرژی های تجدیدپذیر از جمله آلمان، برگزار می شود.

 

 

 

وی افزود: 20 دوره آموزشی با همکاری سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق (ساتبا) در زمینه انرژی های تجدیدپذیر طراحی شده است و دوره های مهارتی نیز با دانشگاه جامع علمی – کاربردی راه اندازی خواهد شد.

 

 

 

توکلی درباره فعالیت های این موسسه گفت: موسسه آموزش عالی علمی – کاربردی صنعت آب و برق به مهارت آموزی برخی رشته های مغفول مانده در صنعت آب و برق (بین رشته ای ها) می پردازد.

 

 

 

وی افزود: علاوه بر این، دوره های آموزشی بدو خدمت و حین خدمت را برای فعالان صنعت آب و برق دستگاه های زیرمجموعه وزارت نیرو و همچنین پیمانکاران بخش خصوصی برگزار می کند.

 

 

 

به گفته این مقام مسئول، این موسسه دارای هفت مجتمع عالی آموزشی پژوهشی در تهران، اصفهان، تبریز، مشهد، کرمانشاه، به شیراز و اهواز، دو واحد آموزشی و 20 دفتر آموزشی در سراسر کشور است که در سطوح مدیریتی، فنی- تخصصی، عمومی، تکنسینی و کارگری به ارایه خدمات آموزشی می پردازد.

 

 

 

هفدهمین نمایشگاه بین المللی برق دیروز با حضور 458 شرکت داخلی و 310 شرکت خارجی از 30 کشور مختلف آلمان، چین، ترکیه، ایتالیا، اسپانیا، فنلاند، لهستان، انگلستان، سوئد، امارات، روسیه آغاز بکار کرد.

 

 

هفدهمین نمایشگاه بین المللی برق به مدت 4 روز ادامه خواهد داشت.

 

 

این نمایشگاه در فضایی به مساحت 50 هزار و 120 مترمکعب برگزار می شود که حدود 25 هزار مترمکعب آن در فضای سرپوشیده خواهد بود.

 

 

 

در هفدهمین نمایشگاه بین المللی برق، شرکت هایی از بخش های مختلف صنعت برق در زمینه های سیم، کابل، تجهیزات برقی، اتوماسیون، سیتم های ابزار دقیق حضور دارند.

 

 

 

در این نمایشگاه قرار است دو نشست تخصصی در حوزه اقتصاد برق و چالش های صنعت در حوزه صادرات مورد بحث و تحلیل کارشناسان این حوزه قرار گیرد.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;