ایران میزبان آببانان + پوستر

به گزارش تاسیسات نیوز، خروجی اجلاس جهانی آب که 25 و 26 دی ماه برگزار می شود تاسیس اتاق فکر آب در تهران با هدف تمرکز بر دغدغه ها و چالش های حوزه آب و افزایش تاثیرگذاری ایران در مصوبه های بین المللی است.




محمدحسن امامی، دبیرکل انجمن مدیریت سبز ایران در گفتگو با زیست آنلاین با اعلام خبر دعوت از 130 نماینده از کشورهای مختلف جهت حضور در اجلاس آب گفت: این اجلاس 25 و 26 دی ماه در تهران برگزار خواهد شد و شاهد حضور شخصیت های ملی و بین المللی در این مراسم خواهیم بود.

 

 

وی افزود: در مراسم اجلاس آب، علاوه بر بیان دغدغه ها و بررسی چالش های گوناگون بخش آب که در جهان و ایران وجود دارد، از کشورهایی که در این حوزه پروژه های موفقی داشتند تجلیل و قدردانی خواهد شد. در روز 25 دی از کشورهایی که در زمینه های کاهش آلودگی، کاهش مصرف و بازچرخانی آب پروژه های موفقی داشتند قدردانی شده و در روز 26 دی از 15 کشوری که پروژه های آنها ارزش جهانی دارد تجلیل می شود.

 

 

 

 

امامی به برگزاری کارگاه های آموزشی نیز اشاره داشت و گفت: بعد از ظهر روز 26 دی ماه کارگاه های آموزشی با هدف انتقال تجربیات برگزار می گردد. خروجی این مراسم تاسیس اتاق فکر آب جهان در تهران است تا بر دغدغه ها و چالش های آب متمرکز شویم و در روابط و قوانین بین المللی تاثیر گذار باشیم.

 

 

 

وی در بخش دیگر صحبت های خود اظهار داشت: انجمن مدیریت سبز ایران یکی از تشکل های وابسته به اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران است که در 15 سال گذشته بر توسعه تفکر سبز در بنگاه های اقتصادی متمرکز بوده و در این مدت بیش از 1300 شرکت را در کشور در حوزه های مختلف مورد ارزیابی و آموزش قرار داده است.





همین حجم اقدامات سبب شد روابط بین المللی برای این انجمن شکل بگیرد. یکی از نهادهای بین المللی که با انجمن مدیریت سبز ایران همکاری می کند بنیاد جهانی انرژی و دیگری جامعه مدیریت سبز اروپاست. انجمن مدیریت سبز ایران در مدت 15 سال از فعالیت خود 25 عنوان کتاب و بیش از یک میلیون و 100 نسخه کتاب چاپ و به صورت رایگان توزیع کرده است.





دوره های آموزشی مختلف و همایش های مختلف ملی و بین المللی برگزار و در حدود 461 کارشناس و ارزیاب بطور مستقیم و غیر مستقیم برای آن مشغول بکار هستند.

 

 

 

امامی ادامه داد: باتوجه به اینکه مسئولیت پذیری زیست محیطی در بنگاه های اقتصادی یک مسئله بسیار جدی است و از آنجا که اتخاذ رویکرد سبز می تواند در کسب موفقیت پایدار بنگاه ها، سازمان ها و دستگاه های اجرایی نقش کلیدی بازی کند به همین خاطر در کنار آموزش، محتوای علمی و کارهای فرهنگی، انجمن مدیریت سبز ایران تلاش می کند تا وقایع مهم بین المللی را در حوزه های انرژی، آب، هوا، خاک، مسئولیت های اجتماعی و پلاستیک پایدار در کشور برگزار نماید.





این تشکل درسال ۱۳۹۴مراسم جهانی انرژی را در کشور برگزار کرد که در آن مراسم نمایندگان 127 کشور و شخصیت هایی همچون خانم گاندی حضور داشتند.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;