هدف جشنواره خورشید معرفی جایگاه واقعی زن مسلمان به دنیاست

شهردار مشهد گفت:هدف جشنواره خورشید با ۲ رویکرد اصلی زن و رسانه معرفی جایگاه واقعی زنان مسلمان به دنیاست.
محمدرضا قلندر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص رویکرد جشنواره بین المللی خورشید افزود:در مدیریت شهری و شورای شهر مشهد پیگیری‌های زیادی برای برگزاری این جشنواره در مشهد صورت گرفت تا از سرزمین خورشید چهره و جایگاه واقعی زنان مسلمان ایرانی به دنیا معرفی شود.
وی اضافه کرد:مشهد جایگاه و شرایط فرهنگی خاصی دارد اما تا کنون جشنواره ای در قامت بین المللی در این کلانشهر برگزار نشده است لذا تمام تلاش خود را برای گرفتن میزبانی این جشنواره به کار بستیم.
شهردار مشهد گفت:از سوی دشمنان و رسانه های معاند هجوم زیادی به جایگاه زنان ایرانی می شود و تبلیغات زیادی برای تضعیف جایگاه این زنان صورت گرفته و با توجه به جایگاه ویژه مشهد، بیشترین تمرکز نیز روی این شهر بوده است.
حضور بیش از ۲۰۰ خبرنگار زن ایرانی و خارجی در جشنواره بین المللی خورشید
شهردار مشهد گفت: در این جشنواره ۱۰۰ زن فعال رسانه ای آزاداندیش و استکبارستیز از بیش از ۴۵ کشور و حدود ۱۲۰ زن خبرنگار ایرانی نیز حضور خواهند داشت.
قلندر افزود: جشنواره یاد شده با حضور این تعداد فعال رسانه ای زن از کشورهای مختلف جهان، فرصت ارزشمندی برای معرفی و انعکاس جایگاه واقعی زنان ایرانی و واقعیت زیست زنان مشهدی در سطح بین المللی است.
وی اضافه کرد: همچنین ارتباط متقابل بین زنان فعال رسانه ای ایرانی و خارجی در این جشنواره برقرار می شود و رسانه های خارجی از نزدیک با فعالیت و پویایی زنان عفیف ایرانی آشنا می شوند.
شهردار مشهد:هدف جشنواره خورشید معرفی جایگاه واقعی زن مسلمان به دنیاست
تشکیل دبیرخانه دائمی جشنواره در مشهد
شهردار مشهد در ادامه از تشکیل دبیرخانه دائمی جشنواره بین المللی خورشید در مشهد خبر داد و گفت: پیگیری ها برای نهایی شدن این موضوع به سرانجام رسیده و مقرر شده است دبیرخانه دائمی این جشنواره دوسالانه در مشهد تشکیل شود تا در سالهای آینده نیز جشنواره خورشید به میزبانی مشهد برگزار شود.
قلندر افزود: این جشنواره را وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری برگزار می کنند و مسوولیت اختتامیه جشنواره برعهده شهرداری مشهد است.
وی اضافه کرد: شهر مشهد به دلیل شرایط خاص زیر ذره بین دشمنان است، زنان ایرانی بسیار پویا و فعال هستند، لذا میزبانی این جشنواره بهترین فرصت برای معرفی جایگاه واقعی زنان عفیف ایرانی و مشهدی است.
هشتم مهرماه امسال حدود ۱۰۰ نفر از بانوان و فعالان رسانه ای از ایران و ۴۵ کشور جهان در قالب نخستین جشنواره بین المللی رسانه ای خورشید در مشهد گرد هم می آیند.
نخستین جشنواره بین المللی رسانه ای خورشید با شعار “زنان روشنگری می کنند” به یاد شهیده راه روشنگری «شیرین ابوعاقله» برنامه ریزی شده است که به دست رژیم اشغالگر قدس به شهادت رسید.
شیرین ابوعاقله (۳ آوریل ۱۹۷۱ – ۱۱ مهٔ ۲۰۲۲) خبرنگار فلسطینی بود که به مدت ۲۵ سال در شبکه عربی زبان الجزیره فعالیت می‌کرد. او یکی از خبرنگاران فعال در خاورمیانه بود که که اخبار مرتبط با فلسطین را پوشش می‌داد. در ۱۱ مهٔ ۲۰۲۲ درحالی که مشغول پوشش اخبار حمله نیروهای ارتش اسرائیل به شهر جنین در کرانه باختری بود مورد هدف نیروهای اسرائیلی قرار گرفت و به دلیل اصابت گلوله به سر جان باخت.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;