هدفمندسازی سبد صادراتی نفت خام ایران

به گزارش تاسیسات نیوز، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از برنامه‎ریزی برای تنظیم و هدفمندسازی سبد صادرات نفت خام کشور خبر داد.





علی کاردر گفت: با ایجاد و تنظیم سبد صادرات نفت خام، مشخص می‎شود چه میزان نفت در قالب چه مدلی به کدام کشورها عرضه شود و این اقدام افزون بر ایجاد موازنه در عرضه نفت به کشورهای مختلف، از ایجاد تغییرات ناگهانی در روند صادرات یا وابسته شدن کشور به تقاضای نفت برخی شرکت‎ها جلوگیری می‎کند.





دنیای اقتصاد، پیش از این در چندین گزارش به بازاریابی سنتی ایران و معایب آن پرداخته است. حال درصورت عملی شدن چنین برنامه‌ای می‌توان گفت ایران گامی بزرگ در راستای بازاریابی مدرن برداشته است.





کاردر ظرفیت تولید نفت ایران را نزدیک به چهار میلیون بشکه در روز اعلام کرد و گفت: ماه گذشته، 50 درصد محموله‌های صادراتی نفت خام ایران روانه بازارهای اروپا شد. وی کاهش خرید هند از ایران را مهم‌ترین عامل افزایش صادرات نفت ایران به بازار اروپا عنوان کرد.





به گفته مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران بر اساس قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت، شرکت ملی نفت ایران ظرفیت‎سازی می‎کند و میزان تولید و صادرات که مبحثی حاکمیتی است از سوی وزارت نفت مشخص و اعلام می‎شود.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;