هتل یخی که هیچ وقت ذوب نمی شود

به گزارش تاسیسات نیوز، هتل های یخی که هر ساله در کشور سوئد ساخته می شوند علیرغم زیبایی حیرت انگیزشان بسیار ناپایدار و زودگذرند. اما امسال هتل یخی جدیدی افتتاح شده که تمام سال باز است.

 

 

 

هتل یخی 365 با مساحتی بالغ بر 2100 متر مربع (22600 فوت مربع) از دیواره های بتونی خارجی و دیواره های داخلی برفی و یخی ساخته شده است. در ساخت این سازه عظیم از 30000 لیتر آب (6600 گالن) استفاده شده که به شکل برف و یخ از رودخانه تورن برداشته شده است. دیوارها و سقف در ترکیبی از برف و یخ به نام snice پوشیده شده و دمای داخلی آن در 5- درجه سانتیگراد نگه داشته می شود.

 

 

 

 

برای حفظ این دما، از یک واحد تبرید استفاده می شود که برق آن از 875 متر مربع (9400 فوت مربع) پنل خورشیدی تامین می شود و سالانه 130000 کیلووات ساعت تولید می کند. انتظار می رود این میزان نه تنها برق مورد نیاز بخش تبرید را تامین کند بلکه مازاد آن می تواند به مصرف تاسیسات دیگری مثل رستوران ها، دفاتر اداری و اتاق های گرم هم برسد. سیستم در 200 کیلومتری شمال مدار قطب شمال واقع شده؛ یعنی نور خورشید به مدت 100 روز در ماه های تابستان وجود دارد.

 

 

 

 

این هتل دائمی قرار است یادآور هتل های یخی قدیمی باشد که 20 سوئیت و یک گالری از کارهای هنری یخی را در خود جای داده است. مهمانان می توانند در سویئت های هنری یا دولوکس اقامت داشته باشند که هریک هنرهای منحصر به فرد خاص خود را دارد، اما سوئیت های نوع دوم گرم هستند، سونا، دوش و وان های خصوصی و نیز امکانات اضافی مجاور اتاق دارند.

 

 

 

 

حدود 40 هنرمند، طراح و معمار کارهای هنری در این هتل خلق کرده اند که بعضی از آنها در طول سال آب می شوند و باید دوباره جایگزین شوند. یعنی پیوسته تغییر می کنند. مشخصه آرت سوئیت ها جناس ها، زوایا و دنیای زیر آب ساخته شده از یخ است، در حالی که در سوئیت های دولوکس از یخ برای ایجاد واحدهایی یادآور دهه 20، مارپیچ ها، جنگلی از کریستال و … استفاده شده است.

 

 

 

 

درمیان برنامه های موجود برای مهمانان می توان به امکان غوطه وری در رودخانه و سونا، ساخت مجسمه های یخی به شکل شما، آموزش ساخت پناهگاه و آتش با سنگ چخماق و پیاده روی در روستای Jukkasjärvi اشاره کرد.

 

 

 

مدیر این هتل می گوید: این اولین بار در جهان است که چیزی مثل این ساخته شده است. ایده این هتل حدود یک سال قبل به ذهن من رسید و از آن به بعد کار ساخت آن آغاز شد.





انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;