نیروگاه 1400 مگاواتی ایران و روسیه

به گزارش تاسیسات نیوز، مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید برق حرارتی با بیان اینکه عملیات اجرایی ساخت نیروگاه ۱۴۰۰ مگاواتی توسط روس‌ها در ایران که قرارداد آن روز گذشته امضاء شد تا ۲ ماه دیگر آغاز می‌شود، گفت: ارزش سرمایه‌گذاری این قرارداد یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار است که ۸۵ درصد آن را روس‌ها تأمین مالی خواهند کرد.

 

 

 

 

محسن طرزطلب در خصوص جزئیات قرارداد ساخت نیروگاه 1400 مگاواتی روس‌ها در ایران که روز گذشته میان وزیر نیرو و وزیر انرژی روسیه امضاء شد، گفت: ارزش این قرارداد که به روش فاینانس خارجی است، یک میلیارد و 600 میلیون دلار است که 85 درصد این مبلغ را روس‌ها و 15 درصد را وزارت نیرو تأمین خواهد کرد.





طرزطلب با اشاره به موافقت وام اعطایی روسیه به ایران ادامه داد: مجوزهای لازم برای اعطای وام صورت گرفته است، بنابراین قرار است شرکت «تکنو پروم» روسیه ساخت نیروگاه 1400 مگاواتی را در هرمزگان به شکل کلید در دست احداث کند.




برنامه ریزی برای ساخت 20 هزار مگاوات نیروگاه جدید



وی با بیان اینکه از 1800 مگاوات نیروگاهی که قرار است تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد، هم اینک 1040 مگاوات نیروگاه وارد مدار شده است تصریح کرد:عملیات اجرایی 10 هزار مگاوات نیروگاه جدید در بخش دولتی و خصوصی از ابتدای امسال آغاز شده و برای 20 هزار مگاوات نیروگاه دیگر نیز برنامه ریزی شده است.





مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید برق حرارتی ادامه داد: برای ادامه عملیات اجرایی نیاز به 8.5 میلیارد دلار اعتبار داریم تا بتوانیم این طرح‌ها را به انجام برسانیم.

 

 

 

منبع: فارس

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;