نیاز انگلیس به نیروگاه‌های گازسوز برای فرار از خاموشی

وزیر امنیت انرژی انگلیس هشدار داد با بازنشستگی تاسیسات فرسوده، این کشور در آینده، به نیروگاه‌های گازسوز بیشتری نیاز دارد تا از خاموشی اجتناب کند.
به گزارش تاسیسات نیوز، کلر کوتینهو در شرایطی این هشدار را داده که سیستم انرژی انگلیس در دست بررسی قرار دارد. به نظر می‌رسد این بررسی نشان داده که این سیستم، به تولید پشتیبان نیاز دارد تا زمانی که نیروی بادی و خورشیدی تولید نمی‌شود، از خاموشی اجتناب کند.
شبکه بی بی سی به نقل از مخالفان این طرح نوشت: طرح مذکور با تعهدات انگلیس برای کاهش آلایندگی، مغایرت دارد و برخلاف طرح‌ها برای صفر کردن آلایندگی شبکه برق تا سال ۲۰۳۵ است.
هر دو حزب بزرگ در انگلیس، متعهد به گذار انرژی هستند اما محافظه‌کاران، برای تضمین قابل اطمینان بودن تامین انرژی، اخیرا امتیازات مهمی را صادر کرده اند که شامل صدور مجوز جدید اکتشاف نفت و گاز در دریای شمال بوده و اکنون شامل ساخت نیروگاه‌های گازسوز بیشتر است.
بر اساس گزارش اویل پرایس، با وجود برنامه‌های دولت برای داشتن تولید برق گازسوز بیشتر، هنوز معلوم نیست که آیا ظرفیتی ساخته خواهد شد یا خیر زیرا اقدامات صورت گرفته برای گذار انرژی، به دلیل مجوزهای کربن گران‌تر و عدم تمایل سازندگان برای به خطر انداختن پول خود در چنین سرمایه‌گذاری‌هایی، تولید برق گاز سوز را گران‌تر کرده است.
در حال حاضر، حدود یک سوم از برق انگلیس در نیروگاه‌های گازسوز تولید می‌شود و این وابستگی به گاز، باعث افزایش هزینه‌ها پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین و جهش قیمت گاز شد.
انتهای پیام
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;