نگاهی به بازار/ قیمت جدید بلوک سیمانی

قیمت جدید بلوک سیمانی با توجه به افزایش قیمت سیمان روند صعودی داشته است. چالش اصلی ساختمان سازی در این روزهای نابسامانی قیمت ها، کمبود مصالح پایه یا افزایش هیجانی قیمت ها است.
به گزارش تاسیسات نیوز، قیمت جدید بلوک سیمانی با توجه به افزایش قیمت سیمان روند صعودی داشته است. چالش اصلی ساختمان سازی در این روزهای نابسامانی قیمت ها، کمبود مصالح پایه یا افزایش هیجانی قیمت ها است.
ماهانه شاهد افزایش قیمت مصالح پایه بلوک سازی نظیر، سیمان، پوکه معدنی، ماسه و… هستیم. علاوه بر این موارد، هزینه گزاف تعمیرات دستگاه های خط تولید، دستمزد کارگر و حمل و نقل نیز،
کارخانه های بلوک سازی را مجبور به افزایش  قیمت جدید بلوک سیمانی  در بازار کرده است.
مصالح اصلی ساخت بلوک سیمانی:
قیمت جدید بلوک سیمانی با توجه به افزایش قیمت سیمان
بلوک سیمانی یکی از مصالح اصلی دیوارچینی در ساختمان سازی نوین می باشد.
مخصوصا بلوک سبک سیمانی، جدید ترین وپرکاربردترین نوع بلوک بتنی می باشد که ویژگی های برتر زیادی نسبت به بلوک های ساختمانی قدیمی، سفال و… دارد.
در واقع، در اکثر پروژه های ساختمانی با توصیه مهندسین ساختمان، به دلیل قیمت مناسب و کیقیت بالا، بصورت کاملا فراگیر و تثبیت شده از این محصول استفاده می کنند.
بلوک سبک سیمانی مخلوط سیمان، پوکه معدنی و آب است که در میکسر ملات تولید می شود و در دستگاه های اتوماتیک جدید تولید و پرس می شود، سپس به اتاق بخار جهت خشک شدن فرستاده می شود.
قطب تولید بلوک سبک، آذربایجان شرقی و تبریز می باشد. چرا که تقریبا ۹۰% معادن پوکه معدنی کشور در خطه آذربایجان وحوالی تبریز قرار دارند،
پس،  خرید بلوک سیمانی سبک  عموما ازکارخانه های بلوک سازی منطقه آذربایجان شرقی در ایران انجام می شود.
ابتدا نیم نگاهی به روند افزایش قیمت مصالح پایه بلوک سیمانی از فروردین ۱۳۹۹ تا آبان ۱۳۹۹ بیندازیم. سپس لیست قیمت روز بلوک سیمانی را با توجه به نوسانات قیمت سیمان و … مشاهده فرمایید.
روند افزایش قیمت سیمان در بازار از فروردین ۹۹ تا آبان ۹۹:
قیمت جدید بلوک سیمانی با توجه به افزایش قیمت سیمان
متاسفانه قیمت سیمان در سال جاری مکررا و هربار در حدود ۳۰% افزایش داشته است.این روزها نیز سیمان علاوه بر افزایش قیمت، نایاب نیز شده است.به طوریکه روند افزایش قیمت سیمان،
از فروردین ۹۹ تا آبان ۹۹ ،  بلوک سازان را بی کار یا مجبور به افزایش حداقلی قیمت محصولات خود کرده است. چرا که بازار توان پذیرش بیش از این مقدار افزایش قیمت را ندارد.
قیمت یک تن سیمان بصورت عمده در فروردین سال جاری حدود ۱۸۰۰۰۰ تومان بود. اکنون در آبان ماه، قیمت هر تن سیمان عمده،به بیش از ۴۵۰۰۰۰ تومان رسیده است.
سیمان جز اولین و مهمترین مصالح پایه ساختمان سازی است، گرانی این ماده پرکاربرد، طبیعتا، تبعات جبران ناپذیر خواهد داشت.
روند افزایش قیمت پوکه معدنی از ابتدای سال جاری تا آبان ماه:
پوکه معدنی یکی از افزودنی های معدنی پرکاربرد در ساخت بلوک های سیمانی سبک می باشد که در سال های اخیر جایگزین ماسه در بلوک سیمانی سنگین شده است. معادن پوکه معدنی در کشور ما،
عمدتا در خطه آذربایجان و مخصوصا حوالی تبریز قرار دارند. به همین دلیل اکثر خریداران پوکه معدنی و بلوک سیمانی پوکه ای، ابتدا از فروشندگان این خطه قیمت می گیرند و معمولا خرید می کنند.
فروش این ماده معدنی سفید به صورت بار یک دستگاه می باشد، یعنی قیمت پوکه برای یک دستگاه شش چرخ، ده چرخ و تریلی محاسبه می شود. مقایسه افزایش قیمت پوکه معدنی در ابتدای سال جاری
و آبان ماه را در جدول زیر برای هردستگاه حمل، مشاهده فرمایید. قیمت ها به تومان می باشد.
قیمت پوکه معدنی
دستگاه حمل
قیمت پوکه معدنی در فروردین ۹۹
قیمت پوکه معدنی در آبان ۹۹
یک سرویس تریلی
۶۵۰۰۰۰
۱۵۰۰۰۰۰
یک سرویس کامیون ده چرخ
۳۰۰۰۰۰
۷۰۰۰۰۰
یک سرویس کامیون شش چرخ
۵۰۰۰۰۰
۱۱۰۰۰۰۰
لیست قیمت بلوک سیمانی در فروردین ۹۹:
لیست قیمت بلوک سیمانی زیر مربوط به نوع پرکاربرد بلوک سیمانی در بازار می باشد. بقیه انواع خاص رو میتونید از تولیدکنندگان خاص جویا شوید. قیمت های ارائه شده برحسب تومان می باشد.
لیست قیمت بلوک سیمانی در فروردین ۹۹
نوع بلوک سیمانی
قیمت بلوک
بلوک سبک ۲۰ سانت
۱۷۰۰
بلوک سبک ۱۵ سانت
۲۳۰۰
بلوک سبک ۱۰ سانت
۱۳۰۰
بلوک سبک ۷ سانت
۱۱۰۰
بلوک سنگین سیمانی
۱۸۰۰
لیست قیمت جدید بلوک سیمانی در آبان ۹۹:
لیست قیمت جدید بلوک سبک سیمانی ارائه شده مربوط به آبان ماه ۹۹ می باشد. البته هنوز افزایش جدید قیمت سیمان بر محصولات اعمال نشده است. قیمت ها بر حسب تومان می باشند.
لیست قیمت بلوک سیمانی در آبان ۹۹
نوع بلوک سیمانی
قیمت بلوک
بلوک سبک ۲۰ سانت
۳۰۰۰
بلوک سبک ۱۵ سانت
۴۰۰۰
بلوک سبک ۱۰ سانت
۲۵۰۰
بلوک سبک ۷ سانت
۲۲۰۰
بلوک سنگین سیمانی
۳۰۰۰
همان طور که مشاهده می فرمایید، بدون احتساب افزایش هزینه دستمزد کارگر و هزینه های جانبی خط تولید که با توجه به تورم شدید قیمت قطعات، سرسام آور است، قیمت بلوک سیمانی نهایت دو برابر شده است.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;