نکات کلیدی برای خرید توالت فرنگی

زمانی که تصمیم به خرید چیزی می گیرید، توجه داشته باشید که گرانتر بودن یک محصول کیفیت بالای آن را تضمین نمی‌کند.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، بر اساس تجربه‌ی ما در زمینه‌ی خرید توالت فرنگی، محبوب‌ترین محصولات در رنج قیمتی متوسط قرار داشته‌اند و بهترین توالت فرنگی آن است که آب کمتری مصرف کند و همچنان عملکرد خوبی ارائه دهد.
یک توالت خوب، به خصوص در یک خانه و خانواده‌ی بزرگ و پرجمعیت باید حداقل ده سال برای شما کارآیی داشته باشد.
از راهنمای خرید توالت فرنگی در این مقاله برای کمک به انتخاب یک مدل با عملکرد بالا استفاده کنید تا محصولی مناسب برای خانه یا محل کارتان خریداری کنید.
قدرت و کیفیت سیفون
آزمایشات ما تفاوت‌های کلیدی در توان سیفون توالت‌ها، حتی در میان محصولات یک برند، نشان داد؛ بنابراین هنگام خرید توالت فرنگی به این موضوع بسیار توجه داشته باشید.
قدرت سیفون توالت باید به گونه‌ای باشد که درصورت ورود شیء خارجی به داخل لوله مسدود نشود و بتواند آن را رفع کند.
همچنین کاسه‌ی توالت باید با سیفون کاملا تمیز و فاضلاب به طور کامل از آن خارج شود. بهترین توالت فرنگی آن است که سیفون به خوبی فاضلاب را به لوله‌ی تخلیه منتقل کند و احتمال گرفتگی لوله در آن بسیار کم باشد.

تکنولوژی صرفه جویی در مصرف آب
معمولا هرچه سیفون آب بیشتری وارد کاسه توالت کند، فاضلاب بهتر و راحت‌تر از آن خارج می‌شود. اما مطالعات نشان می‌دهد که حدود ۳۰ درصد آب مصرفی در ایالات متحده آمریکا را آب سیفون توالت‌های فرنگی تشکیل می‌دهد؛ بنابراین تعجب برانگیز نیست که صرفه جویی در آب مصرفی توالت‌های فرنگی به یک عامل بسیار مهم در تولید و خرید آن‌ها تبدیل شده است.
در سال ۱۹۹۵، سازمان انرژی، میزان آب مصرفی این توالت‌ها را به ۱.۶ لیتر در هر بار استفاده از سیفون محدود کرد؛ بنابراین همه‌ی توالت فرنگی‌ها باید با این استاندارد مطابقت داشته باشد. پس دقت کنید که هرچه یک توالت فرنگی، با مصرف آب کمتر، فاضلاب بیشتری را خارج کند بهتر است.
سایز مناسب
گزینه‌های خرید خود را با اطمینان از تطابق توالت فرنگی جدید با شرایط و اندازه‌های دستشویی محدود کنید؛ فاصله دیوار تا کاسه توالت، محل قرار گیری پیچ‌ها و لوله‌ی فاضلاب و غیره. حتما قبل از خرید توالت فرنگی از یک نصاب یا متخصص راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید تا مجبور به صرف هزینه‌ی دوباره نشوید.
توجه به انواع توالت فرنگی هنگام خرید
در حالیکه ویژگی‌های زیادی برای مدنظر قرار دادن در هنگام خرید توالت فرنگی وجود دارد، از جمله ارتفاع، شکل کاسه، رنگ، سبک، و فن آوری سیفون، اغلب توالت‌ها به دو نوع اصلی تقسیم می‌شوند؛ توالت فرنگی‌هایی که با جاذبه زمین و آن‌ها که با کمک فشار کار می‌کنند. با اینکه نوع اول در بازار غالب است، اما مدل‌های با کمک فشار نیز ارزش نگاه کردن دارند.
انواع توالت فرنگی
توالت‌های جاذبه‌ای
همانطور که از نام آن‌ها پیداست، این توالت فرنگی‌ها دارای یک سوپاپ فلاش هستند که با جاذبه‌ی زمین کار می‌کند. آب از مخزن سیفون به داخل کاسه می‌ریزد و با فشار حاصل از آن و جاذبه‌ی زمین فاضلاب از کاسه خارج می‌شود. در این نوع، مدل‌هایی که سوپاپ فلاش عریض‌تری دارند به نسبت بهتر عمل می‌کنند.
هنگام خرید می‌توانید در این مورد از فروشنده یا تولید کننده سوال کنید.
مزایا: این نوع توالت‌ها با سرعت بیشتری فاضلاب را خارج می‌کنند و تقریبا همه‌ی آن‌ها با بهترین مدل‌های فشاری (نوع دوم) برابری می‌کنند. همچنین این نوع صدای سیفون و تخلیه آب کمتری دارد.
معایب: مدل‌هایی که با نوع فشاری قابل مقایسه هستند، به خوبی کار تخلیه را انجام می‌دهند، اما مدل‌های پایین‌تر که ارزان‌تر هم هستند گاهی در تخلیه‌ی فاضلاب دچار مشکل می‌شوند.

توالت‌های فشاری

آب، هوا را در یک مخزن فشرده می‌کند و با فشردن دکمه‌ی سیفون، این هوا همراه با آب تمام فاضلاب را از داخل کاسه توالت فرنگی خارج می‌کند. این نوع توالت‌ها، یک انتخاب خوب برای خانواداه‌های پر سرو صداست، چون کمی سر و صدای بیشتری نسبت به مدل قبلی تولید می‌کند.
قبل از خرید حتما فشار موجود در لوله‌های آب خانه‌تان را چک کنید چرا که برای خرید این نوع توالت نیاز به میزانی از حداقل فشار آب است که باید آن را با تولید کننده‌ی در میان بگذارید.
مزایا: قدرت تخلیه‌ی بالای فاضلاب
معایب: سر و صدای زیاد سیفون و تخلیه آب و همچنین قیمت بالا
ارتفاع توالت فرنگی
برخلاف کاسه‌های استاندارد که حدود نیم متر ارتفاع دارند، اغلب توالت فرنگی‌ها در ارتفاع ۶۰ سانتی متری ساخته می‌شوند.
برخی با نوع دوم راحت‌تر هستند چرا که نشستن و برخواست از روی آن‌ها راحت‌تر است.
استفاده از سیفون بدون تماس دست
با استفاده از حسگرها، تکنولوژی بدون تماس دست به شما اجازه می‌دهد که با تکان دست سیفون را بزنید.
این امکان در برخی از توالت فرنگی‌ها فراهم شده است، یا می‌توانید به آن‌ها اضافه کنید. با استفاده از این قابلیت احتمال انتقال آلودگی به دست‌ها کاهش می‌یابد.
میزان تولید صدا
هنگام خرید توالت فرنگی محل دستشویی خود را مدنظر داشته باشید. اگر نزدیک به آشپزخانه یا اتاق نشیمن باشد، یا خانه‌تان کوچک است، بهتر است توالتی خریداری کنید که صدای سیفون کمتری تولید می‌کند. همانطورکه قبلا هم اشاره کردیم، در این صورت انواع جاذبه‌ای توالت فرنگی گزینه‌ی بهتری هستند.
امیدواریم با خواندن این نکات، بتوانید خرید بهتری را تجربه کنید. در صورتی که پیشنهاد یا تجربه‌ای در زمینه‌ی خرید توالت فرنگی دارید، می‌توانید با به اشتراک گذاری آن‌ها به ما و سایرین کمک کنید.
منبع ستاره
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;