نوروز با همراهان – 1

در یکسالی که گذشت خیلی از دوستان ، ما را در مسیر رو به جلوی هفته نامه تنها نگذاشتند و همواره با ما بودند. چه در مقالات اشری چه در یادداشت‌ها و مصاحبه‌ها و چه در کلاس‌های تلگرافی.
حال نوروز را با چند تن از این عزیزان با پاسخ به سوالات نوروزی همراه می‌شویم. هر روز ساعت 15 با ما باشید.

 

دکتر جواد نوفرستی
مدیرعامل انجمن جامعه ایران


1- بهترین خبر سال 96؟ اول، اعلام پایان داعش در سوریه توسط سردار سلیمانی عزیز
دوم، توافق کاندیداهای اصلی ریاست جمهوری در اینکه سالی نزدیک یک میلیون شغل می‌توان ایجاد کرد با وجود تقابل و تخریب اولیه.

2- تلخ ترین خبر سال 96؟ زلزله کرمانشاه

3- سال 1396 در یک جمله.
سالی پر از تنش‌های سیاسی فرسایشی داخلی و پر از حوادث تلخ از ابتدا تا انتهای سال

4-95 و 96 دو سال مکمل هم بودند در اتفاقات ناگوار. پیش بینی شما از سال 97؟! شواهد، بسترها و مسئولیت‌ناپذیری و عدم پاسخگویی مسئولان و سازمان‌ها، حکایت از روند نامطلوب رشد حوادث در سال آینده دارد. فقط خدا کمک کند و زلزله نیاید.

5- امسال که خیلی تکان خوردیم. نظرتان راجع به کلمه خانه تکانی. خوبه که خانه ها واقعا تکان حسابی نخوردند وگرنه … فرهنگستان یا سازمان مدیریت بحران باید به «خانه تکانی» گیر بدهند چون ما خانه را تکان نمی دهیم و نباید هم تکان بدهیم. «وسایل خانه تکانی» است.
جدای از طنز، «سنت زیبای ملی»، تمیزی، دور کردن غبار، زیبایی، استقبال از بهار.

6- یک خاطره از نوروز و عیدی برایمان بگوئید. همزمانی انتظار استراحت و رفع خستگی کارهای فشرده سال در تعطیلات نوروز با دید و بازدیدهای متعدد و متوالی «سک‌سک‌کنان» در خانواده و فامیل پرتعداد، بدون عیدی گرفتن، سخت اما شیرین و جذاب!

7- صنعت ایران در سال 97 را پیشگویی کنید. امیدی به رونق نباید داشت، سالی سخت و پررقابت در اکثر بخش‌ها و حتی بحران بقا برای برخی شرکت‌ها

8- مهمترین رویداد سال 97 به نظر شما چه خواهد بود؟ تشدید بحران آب با کاهش شدید بارش‌ها و بحران مصرف برق در تابستان و چالش دولت و مجلس برای هدفمندی یارانه‌ها و حذف یارانه چندمیلیون نفر (سیکل باطل و تصمیمات غیرمفید)
9- یک کتاب برای خواندن به ما معرفی کنید. تمایز یا نابودی (با موضوع رقابت در کسب و کار)

10- یک فیلم را توصیه کنید. تنگه ابوغریب (بهرام توکلی) – شیار 143 (نرگس آبیار)

11- سال 1397 را می‌توان سرآغاز سال و سالیان ایمن دانست؟ بله انشاالله
بشرط تداوم حمایت وزارت بهداشت و شورای عالی سلامت کشور، توسعه طرح بر زمین مانده «جامعه ایمن» در سراسر کشور که الزام قانونی است، در قالب «شبکه ملی جوامع ایمن ایران» اجرایی خواهد شد. این یعنی کاری اساسی و بستر سازی برای ارتقای همه جانبه ایمنی برای پیشگیری از حوادث و سوانح و آمادگی برای حوادث طبیعی.

12- چه خبری را دوست دارید در سال 97 بشنوید؟ پذیرش دولت و مجلس برای اجرای کردن کارت انرژی (کارت اعتباری یارانه انرژی برابر-کایاب) یا حداقل حذف یارانه پنهان انرژی گروه‌های پرمصرف
(مدلIBT) – اجرایی شدن مبحث 22

13- یک دروغ سیزده بگوئید. وزیر راه و شهرسازی بخاطر حجم بالای حوادث در حوزه‌های تحت مدیریت ایشان استعفا داد و رئیس‌جمهور پذیرفت.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;