نوآوری های انرژی در المپيك زمستاني سوچی

سوچی

بيست و دومين دوره بازي هاي المپيك زمستاني با تلاش چندين ساله كشور ميزبان   اكثريت را به اين باور واداشته كه سوچي يكي از بهترين و كامل ترين و نوآورانه ترين ميزباني هاي تاريخ المپيك زمستاني را داشته است.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز تمامی تاسیسات المپیکی سوچي به سیستم های هدایتی اتوماتیک مجهزند. در صورت قطع برق آنها به طور اتومات به ژنراتورهای ذخیره متصل می شوند. همچنین گره های ارتباطی اضافی ، سیستم های نظارت شامل دوربین های مدار بسته و سنسورها وجود دارند که قادرند نه تنها درجه ی هوا را در مجموعه های ورزشی بلکه کیفیت برف و یخ را کنترل می کنند.

 

در ساخت و سازها توجه ویژه ای به مقوله ی ذخیره ی انرژی شده است. در تاسیسات المپیکی لامپ های رشته ای وجود ندارند. تمامی روشنایی ها عملا با مصرف انرژی صفر است. در برخی از مجموعه های ورزشی سیستم های روشنایی منحصر به فردی قرار دارد .

 

تکنولوژی های ابتکاری در مدیریت ترافیک جاده ای هم استفاده می شوند.  برای امنیت در جاده های المپیک سوچی سیستم های حمل و نقلی هوشمند به کار میروند.

 

تمامی شرکت کنندگان در حمل و نقل همانند کامیون ها و هم ماشین های مسافربر ، به ابزارهای جهت یاب متصل هستند. این امر باعث می شود که نه تنها جایگاه آنها را یافت بلکه کنترل حمل و نقل نیز ممکن باشد یعنی ارسال دستورات ، ارتباط صوتی با راننده و همچنین دادن اطلاعات تصویری به مرکز کنترل .

 

در سالن راننده دوربینی است که سنسورهایش به هر گونه اختلال هم در وسیله ی جابه جایی و هم در جاده عکس العمل نشان می دهد. همچنین در این سیستم سنسورهای ترافیکی قرار دارد که اطلاعاتی را در خصوص ترافیک جمع آوری کرده و نقشه ی کار چراغ های راهنما را تنظیم می کنند. این به اصطلاح موج سبزی است که ترافیک را به حداقل می رساند.

 

سازمان دهندگان بازی ها توجه ویژه ای هم به امنیت اطلاعاتی اختصاص داده اند. تمامی سیستم های تاسیسات المپیکی در سوچی تحت کنترل و حمایت هستند. این امر باعث می شود که از هر گونه حمله ی احتمالی هکر ها جلوگیری شود.

 

 پایان پیام/.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;