نماینده کاشمر از وزارت نیرو درخواست اجرای طرح پلکانی قیمت آب و برق کرد

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی خواستار اجرای طرح پلکانی قیمت‌ها در وزارت نیرو شد.
به گزارش تاسیسات نیوز، حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان ارائه‌ گزارش وزیر نیرو اظهار کرد: ما در کشور منابع زیادی داریم و در دو سه سال اخیر هم ترسالی داشتیم، با وجود این، موضوع آب خسارت زیادی به کشور می‌زند. حرف من این است که مدیریت وزارت نیرو در مباحث آب چطور است و چرا باید کمبود آب داشته باشیم؟.
وی ادامه داد: کشاورزان ما به خاطر تعدیل حجم آب و چاه‌های کشاورزی جابه‌جا می‌شوند و لیتراژ آنها از ۲۵ لیتر به ۱۵ لیتر کاهش می‌یابد چرا با وجود این نیروگاه‌های متعدد در کشور و نیروی خورشید و این همه امکانات ۲۴۰ ساعت برق در کشور کمبود داریم که باعث می‌شود برق چاه‌موتورها در هر ماه ۸ ساعت خاموش شود و محصولات مردم از بین برود.
نیک‌بین ادامه داد: اگر مدافع حقوق روستاها هستیم چرا طرح پلکانی قیمت‌ها را اجرا نمی‌کنید که در قیمت‌گذاری برق و آب به نفع طبقات محروم باشد. مردم روستاها با اجرای طرح عالی حاضر هستند دیوار خانه را عقب بکشند اما شما حاضر نیستید در روستاها جابه‌جایی ستون برق را از سوی وزارتخانه انجام دهید.
نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مردم با مشکلات عدیده مواجه هستند چاه‌موتورها می‌گویند آب نداریم ولی اگر پول بدهید آب هست. مملکت به جایی رسیده که برای چهار درصدی‌ها آب هست ولی کشاورزان و محرومین که پول ندارند برایشان آب نیست. برای من عجیب است که می‌گویید برای کمبود آب ایران، از منابع زیرزمینی کم آب بکشید اما جلوی چاه‌های غیرمجاز را نمی‌گیرید که دست آدم‌های لاکچری و برخی مسئولین است که بهترین باغات و ویلاها را دارند و چاه غیرمجاز حفر کرده‌اند.
نیک بین در پایان اضافه کرد: تعطیلی ۶ ماهه چاه‌موتورها قانونی است که در اجرا واقعا مشکل دارد نمی‌شود هم در شمال و هم در جنوب چاه‌موتورها ۶ ماه تعطیل باشند، چرا که در نهایت باعث می‌شود کشاورزی به خاطر کمبود آب از بین برود.
منبع خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;