نماینده مجلس: طرح اصلاح قانون نظام مهندسی پایان یافت

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: بررسی طرح اصلاح قانون نظام مهندسی در کمیسیون عمران به اتمام رسیده است و در نوبت رسیدگی در صحن علنی مجلس قرار دارد.
به گزارش تاسیسات نیوز، اقبال شاکری در نشست رئیس مجلس شورای اسلامی با رؤسای سازمان‌های نظام مهندسی کشور، گفت: بررسی طرح اصلاح قانون نظام مهندسی در کمیسیون عمران به اتمام رسیده است و اکنون به صحن ارجاع شده و در نوبت رسیدگی در صحن علنی مجلس قرار دارد.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس با بیان اینکه باید ۲ یا ۳ نکته در حوزه نظام مهندسی در در برنامه هفتم توسعه مورد توجه قرار گیرد تا بتوانیم در قانون بودجه آن‌ها را مدنظر قرار دهیم، ادامه داد: ۳ نکته باید در نظام مهندسی و بازار کسب و کاری آن‌ها رخ دهد؛ تثبیت شغل، تثبیت نقشه -نباید اجازه تغییر نقشه را داد- و تثبیت نظامات اداری و حرفه ای برای سه مرجع نظام مهندسی، وزارت راه و شهرسازی و شهرداری ها.
عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: اگر این ۳ حوزه با ثبات برقرار شود، مشکلات مطرح شده برطرف می‌شود، فضای کنونی ما مطلوب نیست و همه فعالان این حوزه ناراضی هستند، توقع بسیار زیادی از نظام مهندسی داریم که  توجه ویژه ای به سامانه یکپارچه ارجاع نظارت که در حال راه اندازی است، داشته باشد تا با بتوان بخشی از این نیازها و مطالبات در این بستر پاسخ داد./
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;