جامعه مهندسی و صنعت ساختمان باید احیا شود

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان گفت: ساختمان و مهندسان، امروز دچار بی‌مهری شده‌اند، مدیران نیز باید کاری کنند که فاصله بین جامعه مهندسی و صنعت ساختمان جبران شود.
به گزارش تاسیسات نیوز، همایش ملی بهسازی و مقاوم‌سازی ساختمان‌ها  با حضور حمزه شکیب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان، رئیس و اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان، سیدحسین محمودیه رئیس اداره مقررات ملی و کنترل ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان و اعضای سازمان در سالن همایش اداره کل راه و شهرسازی آغاز به کار کرد.
آرش بخشی، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان در این همایش اظهار کرد: اصفهان استان پهناور و پیشتازی است و همه ما اکنون به تمدنی که توسط اولین انسان‌ها ایجاد شد فخر می‌فروشیم. متأسفانه آن تمدن به دلیل بی‌تأملی و حب و بغض، دچار چالش شده است و اکنون با پدیده‌هایی همچون فرونشست مواجه هستیم.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان گفت: امیدوارم این بی‌تأملی کنار گذاشته شود و بزرگترین منبع انرژی که همان منابع انسانی است، درست مدیریت شود.

بخشی اضافه کرد: بهسازی می‌تواند بهتر کردن مهندسان نیز باشد؛ مهندسانی که دل‌زده شده‌اند و مقاوم‌سازی نیز برای مهندسان در برابر گرانی، بی‌عدالتی، دیده نشدن و سلیقه‌نگری لازم است.

وی اضافه کرد: مهندس امروز مظلوم واقع شده است و بی‌مهری‌هایی می‌بیند و در خصوص تعرفه مهندسی دچار مشکل هستند، از این‌رو نیازمند مقاوم‌سازی مهندسان هستیم تا تعالی انسانی آن‌ها خدشه‌دار نشود.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان تصریح کرد: بزرگترین گسل و زلزله، نادیده گرفتن فن و تخصص مهندسان است و امیدوارم دیدگاه مسئولان به جایی برسد که مهندسان را از ساختمان جدا نبینند. ساختمان امروز دچار بی‌مهری شده است و مدیران نیز باید کاری کنند که فاصله بین جامعه مهندسی و صنعت ساختمان جبران شود.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;