نماینده مجلس تنها راه نجات را بهینه سازی دانست

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که دولت باید موضوع بهینه‌سازی مصرف سوخت را در نظر بگیرد، گفت: راه نجات بهینه‌سازی مصرف سوخت است و باید متولی برای آن پیش بینی شود.
به گزارش تاسیسات نیوز، رمضانعلی سنگدوینی در جلسه علنی امروز و در جریان بررسی گزارش کمیسیون انرژی درباره عملکرد وزارت نفت در تعرفه گذاری گاز مشترکان خانگی اظهار کرد: لازم است از دولت و وزارت نفت برای عبور از زمستان سال ۱۴۰۱ و تامین سوخت بخش حمل و نقل تشکر کنم. مصرف بنزین در عید نوروز به ۱۴۲ میلیون لیتر رسید که متوسط ۱۱۰ میلیون لیتر بود. در مصرف گاز هم به صورت روزانه در زمستان سال گذشته حدود ۷۰۰ میلیون مترمکعب در بخش خانگی مصرف داشتیم حال این‌که میزان تولید ۸۵۰ میلیون لیتر بود.
این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: لازم است رئیس جمهور موضوع بهینه سازی مصرف سوخت را در نظر داشته باشد چون راه نجات در بهینه سازی مصرف سوخت است. باید متولی برای این کار در دولت پیش بینی شود.
وی با بیان این‌که اطلاع رسانی به موقعی برای تغییر پلکان مصرف گاز در سال گذشته صورت نگرفت، گفت: در اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۱ این موضوع توسط وزارت نفت به دولت ارائه شد بعد از هفت ماه کار کارشناسی ابلاغ در ۱۶ آذرماه ابلاغ شد و اطلاع رسانی کافی صورت نگرفت.
سنگدوینی در پایان اظهار کرد: قبض گاز مردم در سال ۱۴۰۰، ۲۰۰ هزار تومان بود و سال ۱۴۰۱، یک میلیون تومان شد، مردم از بالا بودن قبوض گلایه دارند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;