نقطه عطف در انرژی‌های تجدید پذیر هند

به گزارش تاسیسات نیوز، در حال حاظر ظرفیت تولید انرژی خورشیدی در هند به رشد پایدار خود رسیده است، علاوه بر آن پروژه ای با هدف تولید 100 گیگاوات برق خورشیدی تا سال 2022 در این کشور شکل گرفته است.


هند با گذر از تولید 20 گیگاوات برق خورشیدی نقطه عطفی در انرژی های تجدید پذیر ایجاد کرده است، این دستاورد بزرگ دولت از انرژی های تجدید پذیر، که از سال 2014، شروع شده بود در صدد است تا سال 2022 به ظرفیت 100 گیگاوات تولید برق خورشیدی دست یابد.


براساس آخرین گزارش تحقیقاتی Mercom Capital، در حال حاضر تاسیسات تجمعی انرژی سبز در هند، در حدود 18.4 گیگاوات قرار دارد.


برای اولین بار، در طول سال2017 میلادی ، انرژی خورشیدی منبع تغذیه در هند بوده است و آمارهای اولیه نشان می دهد امروزه انرژی خورشیدی 45 درصد از ظرفیت کل انرزی این کشور را تامین می کند.


در زمانی که اقدامات حمایت گرانه از سوی دولت موجب کاهش فعالیت های صنعتی شده است، این کشور به نقطه عطف خود رسید. به نظر می رسد سیاست های دولتی محافظه کارانه در نظر گرفته شده موجب افزایش روند کلی انرژی خورشیدی در سال 2018 بشود.


هدف از این پروژه، تولید 100 گیگاوات برق خورشیدی تا سال 2022 است. تولید برق خورشیدی همچنین در سال 2017 با افزایش ظرفیت چشمگیر خود شاهد رشد پایدار بود، همچنین تولید کننده های انرژی خورشیدی نیز متعهد به ساخت 152 مدرسه با هدف گسترش انرژی خورشیدی در این کشور شدند.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;