نقش تهویه در ابتلاء به بیماری آنفولانزا

دفتر آموزش و ارتقاء سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مهم ترین عوامل انتقال بیماری آنفلوآنزا را، فضاهای سرپوشیده با تهویه نامناسب و ناکافی، شلوغی و تجمع افراد، تماس و حضور فرد بیمار بدون ماسک در بین جمعیت عنوان کرد.
به گزارش تاسیسات نیوز،  دفتر آموزش و ارتقاء سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مهم ترین عوامل انتقال بیماری آنفلوآنزا را، فضاهای سرپوشیده با تهویه نامناسب و ناکافی، شلوغی و تجمع افراد، تماس و حضور فرد بیمار بدون ماسک در بین جمعیت عنوان کرد.
بر اساس اعلام این دفتر راه های پیشگیری از این بیماری، تزریق واکسن در افراد واجد شرایط، رعایت بهداشت دست، استفاده از ماسک در فضای بسته، برقراری تهویه و باز گذاشتن پنجره ها، حفظ فاصله دو متری با افراد دارای علائم، ماندن در خانه در صورت داشتن علائم، رعایت بهداشت عطسه و سرفه و مصرف مایعات کافی است.
بر اساس این گزارش برخی از افراد در معرض خطر ابتلا به فرم شدید آنفلوآنزا قرار دارند که شامل افراد دارای نقص ایمنی، افراد چاق،  افراد مبتلا به کم خونی ، بیماران سکته مغزی، قلبی و مبتلایان به ام اس هستند که توصیه می شود این افراد واکسن آنفولانزا تزریق کنند.
برای مشاهده کامل پیام های بهداشتی ویژه آنفلوآنزا اینجا کلیک کنید.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;