نقش تحریم‌ها در صنعت آب و برق کشور

به گزارش تاسیسات نیوز، وزیر نیرو از بی‌اثری تهدیدهای آمریکا و احتمال اعمال برخی تحریم‌ها در مسیر رشد و توسعه صنعت آب و برق کشور خبر داد و گفت: صنعت آب و برق کشور به‌طور کامل خودکفا است؛ بنابراین هیچ نگرانی در زمینه ارائه خدمات به مردم وجود ندارد.


رضا اردکانیان در حاشیه مراسم بهره‌برداری از چند طرح وزارت نیرو در رودهن اظهار کرد: اینک در شرایطی هستیم که حتی می‌توانیم به کشورهای همسایه و بازار هدف هم خدمات ارائه دهیم.


وزیر نیرو ادامه داد: باید تا پایان برنامه ششم توسعه پنج هزار مگاوات از ظرفیت انرژی‌های نو که بیشتر نیروهای خورشیدی و بادی هستند بهره‌مند شویم. وی همچنین با اشاره به اینکه پارسال از لحاظ بارندگی، سال کم‌بارشی بود، گفت: هیچ مشکلی در زمینه تامین آب آشامیدنی برای مناطق کم‌آب و مشکل‌دار وجود ندارد، اما شرط اصلی پشت سرگذاشتن شرایط کم آبی کشور رعایت مصرف است.


اردکانیان افزود: اگر با شتاب از بد مصرفی فاصله نگیریم حتی باوجود بازگشت بارش‌ها به میزان پایدار و شرایط عادی، باز هم با مشکل کم‌آبی مواجه می‌شویم که باید مردم با هوشیاری و احساس مسوولیت مشترک به ویژه در مصرف آب صرفه‌جویی کنند.


وی ادامه داد: توزیع بارش در کشور یکنواخت و همگون نیست، به‌طور مثال استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان، بوشهر و کرمان نسبت به سال گذشته بین ۶۰ تا ۷۵ درصد کاهش بارش داشته‌اند. وزیر نیرو افزود: جمعیت زیرپوشش شبکه‌های جمع‌آوری، تصفیه و بازچرخانی فاضلاب نیز با شتاب در حال افزایش است.


وزیر نیرو همچنین با اشاره به افزایش هفت درصدی تعرفه آب و برق از ابتدای اردیبهشت ۹۷ گفت: با وجود این، هنوز آب و برق پس از دخانیات کمترین سهم را در سبد هزینه خانوارهای کشور داراست. وی افزود: فاصله قابل ملاحظه‌ای تا قیمت تمام شده (آب و برق) داریم و این نرخ باید اصلاح شود.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;